KPN Personal Sim, Ringtone

KPN Personal Sim, Ringtone

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
KPN Consumentenmarkt
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2010
Paginanummer
128

Doelstelling

In 2009 introduceerde KPN Personal Sim. Een mobiel abonnement dat abonnees altijd zelf kunnen aanpassen. Begin 2010 was er inmiddels behoorlijke propositiebekendheid opgebouwd en de waardering voor Personal Sim onder abonnees was groot. Het doel was om de propositiebekendheid verder te verhogen en daarnaast de voorkeur voor Personal Sim van KPN te doen stijgen.

Doelgroep

Personal Sim is er voor actieve mobiele telefoongebruikers voor wie hun mobiele telefoon onmisbaar is en kwaliteit en mogelijkheden voorop staat. Onafhankelijke en zelfverzekerde mensen die met enthousiasme en nieuwsgierigheid naar de toekomst kijken. Ze weten wat ze willen en maken graag hun eigen keuzes. Ze willen dus ook de vrijheid om hun abonnement aan hun leven aan te passen.

Concept

Ook de campagnes voor Personal Sim worden binnen het in 2009 geïntroduceerde 'Generatie KPN' thema gevoerd. Daarin laat KPN zien hoe iedereen in Nederland, op zijn eigen manier, gebruik maakt van de mogelijkheden. En zo onderdeel uitmaakt van Generatie KPN. In deze campagne maakt een groepje vrienden een stap terug in de tijd om duidelijk te maken hoe snel de manier waarop we met mobiele telecom omgaan is veranderd. De onvermijdelijke conclusie is dat het nog starre mobiele abonnement hopeloos ouderwets is geworden. Eigenlijk zou je abonnement mee moeten kunnen veranderen. In andere onderdelen van de campagne zoals outdoor en online wordt het 'kunnen veranderen' verder geladen en bewezen door steeds te laten zien hoeveel abonnees in de betreffende maand een bepaald onderdeel van het abonnement veranderd hebben.

Media- en middelenstrategie

Net als in alle Generatie KPN campagnes is Televisie het hoofdmedium. Hiermee komt de emotionele lading van het thema tot zijn recht. Ook deze campagne is 360° van thematisch tot actiematig niveau doorvertaald. In verschillende tag-ons, een radiocommercial met tag-ons, IM's, abri's, een Hyves activatie, toiletreclame en winkelmateriaal. De activatie rondom 'veranderen' speelde zich online en via outdoor en pos-materiaal af.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken