KPN MobielThuis campagne

KPN MobielThuis campagne

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
KPN Mobiel
Bureau
Lowe (concept & thema), Qi, Compasso Mundocom, @Hand, Winkelman en Van Hessen
Jaar
2007
Paginanummer
110

Doelstelling

Een jongere doelgroep aanspreken met KPN Mobiel, door op een aansprekende wijze een nieuwe, relevante dienst onder de aandacht te brengen. Doelstelling is meervoudig: 1) door een heldere en aansprekende campagne merkvoorkeur in de doelgroep 25-45 verhogen en daarmee jongere abonnees met een intensief belgedrag aantrekken en 2) het mobiele belgedrag van bestaande abonnees in het thuisdomein intensiveren. Deze doelgroep bestaat voor een groot deel uit ‘mobile only’. Voor hen is de belofte van MobielThuis, binnen 100 meter van je huis mobiel bellen voor de tarieven van de vaste lijn, een relevante reden om te (blijven) kiezen voor KPN Mobiel.

Doelgroep

Mannen en vrouwen, 25-45 jaar, met een intensief mobiel belgedrag, die nu thuis nog met hun vaste telefoon bellen uit kostenbesef.

Concept

Waar andere telecomaanbieders mistig communiceren over soortgelijke nieuwe toepassingen, laat de KPN MobielThuis campagne de productbelofte op een doorvertaald naar alle middelen in campagne.

Media- en middelenstrategie

Er is gestart met een teaser-actie, waarbij ‘s nachts op verschillende plekken in Nederland cirkels (middels vlaggen) rond huizen, molens en boerderijen zijn gezet, zonder dat de afzender van de cirkels bekend werd gemaakt. Deze actie zorgde al vóór de start van de daadwerkelijke campagne voor veel free publicity. Vervolgens is de campagne voortgezet met TV, bioscoop, outdoor, radio, online (site en bannering), print in tijdschriften en dagbladen, instore communicatie en een ludieke outdoor activatie campagne om de propositie bekend te maken. Daarnaast heeft KPN Mobiel een uitgebreid onderzoek uitgevoerd naar het belgedrag van de Nederlander . Ook dit onderzoek is veelvuldig aangehaald op tv, radio en in dagbladen en heeft gefungeerd als een vliegwiel voor de totale aanpak.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken