De markt voor mobiele telefonie is erg competitief. Vrijwel iedereen communiceert over gunstige contractvoorwaarden, mooie mobiele toestellen en nieuwe toepassingen, die razendsnel gemeengoed worden. Als je je daarvan wilt onderscheiden, dan moet je echt met iets nieuws komen, met iets dat de gedachtes prikkelt. En daarover communiceren op een manier die stimuleert en uitdaagt, die uitstijgt boven een boodschap over generieke instrumentele eigenschappen. Kortom, KPN Mobiel moet naast marktconforme functionele eigenschappen veel meer nadruk leggen op de emotionele eigenschappen van mobiel bellen. Daarom komt KPN Mobiel tijdelijk met iets dat inspeelt op het feit dat ieder mens van nature nieuwsgierig is. KPN Mobiel biedt bij een mobiel abonnement met beeldbeltoestel tijdelijk een Iris aan, een unieke draadloze camera die je op afstand kan bedienen met je mobieltje. De Iris is een uitdagende gadget, die nieuwsgierige mensen de mogelijkheid biedt op plekken te kijken die anders voor ze verborgen blijven.