KPN Mobiel Beeldbellen Iris

KPN Mobiel / Lowe & Draft

Bekijk deze campagne op pagina 112 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
KPN Mobiel
Titel
Mobiel beeldbellen met de Iris, een draadloze camera die je met je mobiel kunt versturen
Bureau
Lowe & Draft
Account
Patrick Joore, Suzanne Bouwes, Katja Bauer, Hanneke van Kempen
Copy
Frans Karthaus
Art
Liat Azulay
Strateeg
Jan Bouts, Michael Floor
Opdrachtgever
Femke Anna van Zanten, Nico Stouthart, Mariska de Jonge
Film/Productiemaatschappij
Bonkers, Regisseur: Jonathan Herman, Producer: Suzanne Huisman
Editor
Hectic Electric: Teun Rietveld
Muziek
The Superimposers
RTV-producer
Peter Burger
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van KPN Mobiel
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Lowe & Draft
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

KPN Mobiel moet in een zeer competitieve markt krachtig neergezet worden als een fris en vernieuwend merk. Alleen zo kan KPN Mobiel de hoge verkoopdoelstellingen voor het einde van het jaar halen.

Doelgroep

Een sterke focus op de groep 2530 jaar. Nieuwsgierige early adopters, open voor nieuwe mogelijkheden.

Strategie/Concept

De markt voor mobiele telefonie is erg competitief. Vrijwel iedereen communiceert over gunstige contractvoorwaarden, mooie mobiele toestellen en nieuwe toepassingen, die razendsnel gemeengoed worden. Als je je daarvan wilt onderscheiden, dan moet je echt met iets nieuws komen, met iets dat de gedachtes prikkelt. En daarover communiceren op een manier die stimuleert en uitdaagt, die uitstijgt boven een boodschap over generieke instrumentele eigenschappen. Kortom, KPN Mobiel moet naast marktconforme functionele eigenschappen veel meer nadruk leggen op de emotionele eigenschappen van mobiel bellen. Daarom komt KPN Mobiel tijdelijk met iets dat inspeelt op het feit dat ieder mens van nature nieuwsgierig is. KPN Mobiel biedt bij een mobiel abonnement met beeldbeltoestel tijdelijk een Iris aan, een unieke draadloze camera die je op afstand kan bedienen met je mobieltje. De Iris is een uitdagende gadget, die nieuwsgierige mensen de mogelijkheid biedt op plekken te kijken die anders voor ze verborgen blijven.

Media- en middelenstrategie

TV is gebruikt om maximale nieuwsgierigheid op te wekken. Het online platform is essentieel in de campagne en biedt de consument de mogelijkheid op interactieve wijze hun nieuwsgierigheid te bevredigen en kennis te maken met de mogelijkheden van de Iris camera en beeldbellen. Kijk op de speciale SAN url: http://www.entry-site.nl/san/kpniris/ De campagne werd verder ondersteund met activerende middelen zoals instore communicatie en banners.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen