KPN introduceert gratis Spotify Premium: ‘Playlist van je leven’

KPN introduceert gratis Spotify Premium: ‘Playlist van je leven’

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
KPN Consumentenmarkt
Bureau
Energize
Jaar
2011
Paginanummer
104

Doelstelling

Consumenten informeren dat je voortaan gratis Spotify Premium bij het Alles-in-één Pakket Extra (TV, Internet, Bellen) van KPN krijgt en daarmee de verkoop van deze pakketten stimuleren. Spotify was bij de start van de campagne zo goed als onbekend in Nederland, dus de doelgroep moest naast geïnformeerd ook geënthousiasmeerd worden over deze toegevoegde waarde van het KPN Pakket.

Doelgroep

Mannen en vrouwen (35-50 jaar met en zonder kinderen) die al jaren geen fysieke muziek meer kopen. Ze zijn overgestapt naar digitale muziek, maar kennen Spotify nog niet.

Concept

Het Alles-in-één Pakket met Spotify stelt je in staat onbeperkt te genieten van je favoriete muziek, waar en wanneer je dat wilt. Vanuit een online muziekbibliotheek met miljoenen nummers. Dit kan je vertellen, maar je kunt het beter laten ervaren. Daarom creëerden we de 'Playlist van je leven'. Een online applicatie die jouw unieke playlist samenstelt, met je favoriete nummers van je jeugd tot nu. Een laagdrempelige manier om in te spelen op een nostalgisch gevoel en weer even die vergeten nummers uit je jeugd voorbij te horen komen. En meteen een manier om de consument de toegevoegde waarde van Spotify te laten ervaren en daarmee meteen de meerwaarde van het Alles-in-één Pakket van KPN te bewijzen.

Media- en middelenstrategie

Een crossmediale aanpak met een propositielaag (informatie), activatielaag (experience) en een actielaag (verkoop). We starten met het laden van de propositie "Geniet onbeperkt van je favoriete muziek. Gratis Spotify Premium bij het Alles-in-één Pakket Extra." via OOH, print, radio en online. Door middel van DM, online dispay, blogads en seeding jaagden we de activatie aan. De actielaag "€15 korting op het Alles-in-één Pakket Extra met Spotify Premium" werd vooral online verspreid. Off- en online PR maakten de activatie nog groter: een item in RTL Boulevard, een flinke buzz over de introductie van Spotify bij KPN en de 'Playlist van je leven' op verschillende online (sociale) omgevingen als blogs, Twitter en Facebook.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken