KPN Interactieve TV, Live televisie pauzeren / Albert Verlinde

KPN Interactieve TV, Live televisie pauzeren / Albert Verlinde

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
KPN Consumentenmarkt
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2010
Paginanummer
124

Nominatie 2010

Doelstelling

De doelstelling van deze campagne is Interactieve TV van KPN landelijk introduceren. Het verhogen van de bekendheid en voorkeur van Interactieve TV is essentieel, omdat de markt voor digitale TV groot is en consumenten nu de overweging maken naar welke aanbieder zij overstappen. Vaak gaat deze overweging gepaard met een (her)overweging van de abonnementen voor Internet en Bellen.

Doelgroep

Vrijwel iedereen in Nederland kijkt TV, maar de focus voor deze campagne ligt op gezinnen met kinderen en jonge singles/stellen. Een brede groep mensen voor wie TV een belangrijke plek in het dagelijks leven inneemt. Een deel van deze doelgroep kijkt analoge TV via de kabel, een ander deel kijkt al digitale TV via de kabel of satelliet.

Concept

In 2009 is KPN gestart met het campagneconcept 'Generatie KPN'. In de campagnes binnen dit thema laat KPN zien hoe iedereen in Nederland, op zijn eigen manier, gebruik maakt van de mogelijkheden die KPN biedt. En hoe iedereen daarmee onderdeel uitmaakt van Generatie KPN. In de twee introductiecampagnes van Interactieve TV in 2010 laten we zien wat de mogelijkheden van Interactieve TV voor jou kunnen betekenen in het dagelijks leven. Dit doen we door steeds één van die mogelijkheden in de spotlight te zetten. Voor deze campagne is dat 'Live televisie pauzeren', zodat je tijdens het kijken je aandacht aan iets of iemand anders kunt geven en daarna gewoon weer verder kunt kijken.

Media- en middelenstrategie

Televisie is in deze Generatie KPN campagne het hoofdmedium, omdat dit medium logisch aansluit bij het product waarover wordt gecommuniceerd. De campagne is 360° doorvertaald van thematisch tot actiematig niveau. De middelen die hierbij zijn ingezet zijn TV inclusief tag on, radio, een online pauzequiz op TVgids.nl, videobanners, pre rolls, print in rtv-bladen, print in dagbladen, een outsert om Veronica Magazine, 1op1 communicatie, instore communicatie en communicatie op kpn.com
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken