KPN CAMPAGNE “HET BELANGRIJKSTE GESPREK VAN HET JAAR”

KPN CAMPAGNE “HET BELANGRIJKSTE GESPREK VAN HET JAAR”

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
KPN
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2008
Paginanummer
93

Doelstelling

De sympathie voor het merk KPN verhogen, zowel intern -binnen KPN- als extern.

Doelgroep

De doelgroep is tweeledig, primaire doelgroep is heel Nederland. Secundaire doelgroep zijn alle KPN medewerkers.

Concept

Ieder jaar wordt er binnen KPN een kernteam gevormd van medewerkers die wekenlang analyseren wat de benodigde capaciteit van het netwerk rondom Nieuwjaarsnacht dient te zijn. Dit om iets schijnbaar eenvoudigs als “het belangrijkste gesprek van het jaar” voor miljoenen mensen tegelijkertijd mogelijk te maken. Dit jaar zijn er rondom middernacht 24,5 miljoen sms-berichten verstuurd en is er 10,5 miljoen minuten gebeld. De inzet van de KPN medewerkers staat in dit concept centraal.

Media- en middelenstrategie

Deze campagne is gedurende 1 week, rondom Oud & Nieuw, op televisie uitgezonden. Tevens werd deze commercial op 31 december in alle blokken rondom middernacht ingezet.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken