KORT LONTJE

STICHTING IDEËLE RECLAME, SIRE / N=5, Euro RSCG Bikker

award
Winnaar 2005

Bekijk deze campagne op pagina 396 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
STICHTING IDEËLE RECLAME, SIRE
Titel
ideële reclame
Bureau
N=5, Euro RSCG Bikker
Account
Robert Guis, Anneke Bos, PR: Maaike Wermer, Rick van de Weg, Josien de Bruin
Copy
Marcel Hartog
Art
Jeroen van Zwam
Opdrachtgever
JAN VAN KUYK, ERIC BOUWMEESTER, RAUL LANSINK, ADRI DE VRIES
Film/Productiemaatschappij
LenzingBrandFilms, regisseur: Rick Lenzing
Editor
Martin Heijgelaar
RTV-producer
Arjan Oosterveer
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van STICHTING IDEËLE RECLAME, SIRE
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5, Euro RSCG Bikker
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid winnaars

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Zet het fenomeen ’kort lontje’ op de agenda: Nederlanders zijn te snel aangebrand en maken elkaar om de kleinste inbreuk op hun ego het leven zuur. En dat is doodzonde want al die agressie levert niets op.

Doelgroep

De gehele Nederlandse bevolking.

Strategie/Concept

De campagne moet mensen een spiegel voorhouden. Niet met een opgeheven vingertje. Maar op een relativerende wijze laten inzien hoe belachelijk het is dat we tegenwoordig bij het minste of geringste ontploffen.

Media- en middelenstrategie

TV, radio en print zijn ingezet om het thema ’We hebben soms een iets te kort lontje in ons landje’ te introduceren en de Nederlandse samenleving een spiegel voor te houden. Een PR-offensief heeft ervoor gezorgd dat het onderwerp in diverse nieuwsrubrieken (NOVA kreeg de primeur) behandeld werd en dat ’het korte lontje van de Nederlandse samenleving’ op heel veel websites, in kranten en tijdschriften en op radio- en tvprogramma’s een item was.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen