KORT LONTJE

KORT LONTJE

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
STICHTING IDEËLE RECLAME, SIRE
Bureau
N=5, Euro RSCG Bikker
Jaar
2005
Paginanummer
396

Winnaar 2005

Doelstelling

Zet het fenomeen ’kort lontje’ op de agenda: Nederlanders zijn te snel aangebrand en maken elkaar om de kleinste inbreuk op hun ego het leven zuur. En dat is doodzonde want al die agressie levert niets op.

Doelgroep

De gehele Nederlandse bevolking.

Concept

De campagne moet mensen een spiegel voorhouden. Niet met een opgeheven vingertje. Maar op een relativerende wijze laten inzien hoe belachelijk het is dat we tegenwoordig bij het minste of geringste ontploffen.

Media- en middelenstrategie

TV, radio en print zijn ingezet om het thema ’We hebben soms een iets te kort lontje in ons landje’ te introduceren en de Nederlandse samenleving een spiegel voor te houden. Een PR-offensief heeft ervoor gezorgd dat het onderwerp in diverse nieuwsrubrieken (NOVA kreeg de primeur) behandeld werd en dat ’het korte lontje van de Nederlandse samenleving’ op heel veel websites, in kranten en tijdschriften en op radio- en tvprogramma’s een item was.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken