Korps Mariniers

Koninklijke Marine / ACA/JES communicatie - ComBat

Bekijk deze campagne op pagina 452 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
Koninklijke Marine
Titel
Personeelswerving
Bureau
ACA/JES communicatie - ComBat
Account
Onno Gout, Dorien Paans
Copy
Dimitri KorpershoekArt Oscar Busman
Strateeg
Dinand Jansen
Opdrachtgever
KLTZ P. Hekkenberg, LTZ1 B. van den Akker, LTZ2 K. Manders, LTZ2 L. Toebes, J. Karremann
Film/Productiemaatschappij
Jonkers Hofstee Film
Muziek
Wim Vonk, Earforce
RTV-producer
Edwin Wagenaar
Fotografie
Audiovisuele Dienst Koninklijke Marine
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Koninklijke Marine
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van ACA/JES communicatie - ComBat
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Personeel
Meer Personeel inzendingen

Personeel

Doelstelling

Positioneer het Korps Mariniers dusdanig dat het heel gericht een specfieke doelgroep aanspreekt en hiermee de kwaliteit van de werving van manschappen en officieren voor het Korps Mariniers verhoogt.

Doelgroep

Mannen, 15 tot 30 jaar, met vmbo, havo/vwo of hbo/wo-opleiding. Sportief, avontuurlijk ingesteld en gaan graag een uitdaging aan.

Strategie/Concept

Het Korps Mariniers is een elite-eenheid. Je bent sterk op elkaar aangewezen ten tijde van oefeningen en uitzendingen. Daar leef en werk je samen. Het is een extreem zwaar beroep, waar kameraadschap centraal staat. Het Korps vergroot je wereld. Iets wat je achteraf niet had willen missen.

Media- en middelenstrategie

De TV commercial is gericht op het werven van manschappen en heeft als doel in beeld te brengen hoe zwaar het werken bij het Korps echt is. Het aspect van afzien is juist wat deze specifieke groep erg aanspreekt. Voor officieren is aanvullend een campagne ontwikkeld die appelleert aan eventuele spijtgevoelens wanneer je niet voor dit droomberoep zou kiezen. Advertenties in studentenmedia en abri’s op 330 treinstations.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen