Korps Mariniers

Korps Mariniers

Categorie
Personeel
Adverteerder
Koninklijke Marine
Bureau
ACA/JES communicatie - ComBat
Jaar
2006
Paginanummer
452

Doelstelling

Positioneer het Korps Mariniers dusdanig dat het heel gericht een specfieke doelgroep aanspreekt en hiermee de kwaliteit van de werving van manschappen en officieren voor het Korps Mariniers verhoogt.

Doelgroep

Mannen, 15 tot 30 jaar, met vmbo, havo/vwo of hbo/wo-opleiding. Sportief, avontuurlijk ingesteld en gaan graag een uitdaging aan.

Concept

Het Korps Mariniers is een elite-eenheid. Je bent sterk op elkaar aangewezen ten tijde van oefeningen en uitzendingen. Daar leef en werk je samen. Het is een extreem zwaar beroep, waar kameraadschap centraal staat. Het Korps vergroot je wereld. Iets wat je achteraf niet had willen missen.

Media- en middelenstrategie

De TV commercial is gericht op het werven van manschappen en heeft als doel in beeld te brengen hoe zwaar het werken bij het Korps echt is. Het aspect van afzien is juist wat deze specifieke groep erg aanspreekt. Voor officieren is aanvullend een campagne ontwikkeld die appelleert aan eventuele spijtgevoelens wanneer je niet voor dit droomberoep zou kiezen. Advertenties in studentenmedia en abri’s op 330 treinstations.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken