Kordaat; dat ben je, dat drink je

Kordaat; dat ben je, dat drink je

Categorie
Retail
Adverteerder
LIDL
Bureau
Joe Public Take-Away Advertising
Jaar
2018
Paginanummer
335

Winnaar 2018

Doelstelling

Introductie nieuw biermerk in Nederland, exclusief verkrijgbaar bij Lidl.

Doelgroep

Nederlanders die regelmatig thuis bier drinken (±80%=man).

Merkomschrijving

Lidl heeft nog geen eigen Nederlands biermerk. Voor bier gaat men vaak nog apart naar een andere supermarkt om een A-merk te kopen. Om dit te doorbreken gaat Lidl zélf een A-merk in de biermarkt zetten. Meer dan 80% van het thuisdrinkvolume komt bij mannen vandaan. Van oudsher richten biermerken zich daarom op 'de man'. Tegenwoordig ligt deze positionering voor het grijpen. Het nieuwe merk, Kordaat, wordt dan ook met een knipoog gepositioneerd richting de 'kordate man'.

Concept

Kordaat: dat ben je, dat drink je'. We zien verschillende mannen 'typische' mannenklusjes klaren, waar ze zelf nogal trots op zijn. Hierna drinken ze met voldoening een glas Kordaat. Een positionering met een knipoog, want in OLV zien we ook 'kordate vrouwen' genieten van het bier.

Media- en middelenstrategie

Het merkverhaal wordt verteld met TVC, OLV en bioscoop. Aangevuld met OOH, TV-billboarding, print, display, social en PR voor naamsbekendheid. Nergens wordt Lidl genoemd,maar toch weet Nederland het nieuwe biermerk massaal te vinden.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken