Lidl heeft nog geen eigen Nederlands biermerk. Voor bier gaat men vaak nog apart naar een andere supermarkt om een A-merk te kopen. Om dit te doorbreken gaat Lidl zélf een A-merk in de biermarkt zetten. Meer dan 80% van het thuisdrinkvolume komt bij mannen vandaan. Van oudsher richten biermerken zich daarom op 'de man'. Tegenwoordig ligt deze positionering voor het grijpen. Het nieuwe merk, Kordaat, wordt dan ook met een knipoog gepositioneerd richting de 'kordate man'.
Kordaat: dat ben je, dat drink je'. We zien verschillende mannen 'typische' mannenklusjes klaren, waar ze zelf nogal trots op zijn. Hierna drinken ze met voldoening een glas Kordaat. Een positionering met een knipoog, want in OLV zien we ook 'kordate vrouwen' genieten van het bier.
Het merkverhaal wordt verteld met TVC, OLV en bioscoop. Aangevuld met OOH, TV-billboarding, print, display, social en PR voor naamsbekendheid. Nergens wordt Lidl genoemd,maar toch weet Nederland het nieuwe biermerk massaal te vinden.
Hoofdsponsor
Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken