Konmar wordt Jumbo

Jumbo Supermarkten / VVO2

award
Winnaar 2006

Bekijk deze campagne op pagina 495 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
Jumbo Supermarkten
Titel
Jumbo Supermarkten
Bureau
VVO2
Account
Sander van de Gevel, Romke Janssen
Copy
Coen de Bruijn
Art
Frank van Gaalen, Jan Klaus
Strateeg
Sander van de Gevel
Opdrachtgever
Jumbo Supermarkten BV
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Jumbo Supermarkten
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van VVO2
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Retail
Meer Retail winnaars

Retail

Doelstelling

Profileer de Jumbo supermarktformule als het aantrekkelijke perspectief bij alle aandacht rond de sluiting van Konmar supermarkten. Zorg dat de ombouw- en openingscampagne leidt tot behoud van de huidige Konmar klanten en het aantrekken van nieuwe klanten.

Doelgroep

Alle huishoudingen in het verzorgingsgebied van een nieuwe Jumbo supermarkt / ex Konmar supermarkt.

Strategie/Concept

Profileer Jumbo supermarkten als het aantrekkelijke alternatief op basis van de 7 karakteristieke formule-eigenschappen. We gebruiken testimonials in het communicatieproces om de kennismaking te vervroegen. Het verslag van een kennismakingsreis met echte klanten naar een vergelijkbare Jumbo wordt voor de opening in regionale media gecommuniceerd. Hiermee wordt een eerste kennismaking gestimuleerd.

Media- en middelenstrategie

Multimediaal: inzet van de winkelvloer, print, regionale TV, huis-aan-huis, billboards, busreclame, promoteam. Landelijk zijn er rondom de openingen twee TV commercials ingezet, gemaakt door de collega’s van Selmore.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen