Koning TOTO: Sjaak vs Donnie

Koning TOTO: Sjaak vs Donnie

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
TOTO
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2019
Paginanummer
424

Winnaar 2019

Doelstelling

Veranker TOTO steviger in millennialcultuur en trek nieuwe spelers aan.

Doelgroep

Mannen: primair millennials 24-34 en secundair 35+.

Merkomschrijving

TOTO is de enige legale aanbieder van sportweddenschappen in Nederland. Het merk was een beetje stoffig geworden, maar in 2018 is met de campagne 'Koning TOTO' het merk gerevitaliseerd en een nieuwe doelgroep aangeboord. In 2019 wil TOTO deze succesvolle campagne verder laten evolueren en een nieuw hoofdstuk toevoegen.

Concept

Het concept Koning TOTO komt voort uit het inzicht dat sportbeleving en -weddenschappen een sterk sociaal component hebben: het gaat niet alleen om kennis van het spel, maar of jij het beter voorspelt dan je vrienden. Dát maakt van jou de Koning TOTO van jouw vriendengroep. Dit inzicht beantwoorden we door de titel Koning TOTO te introduceren met een bekend persoon: eerst met rapper/voetballer Royston Drenthe, en later met rapper Donnie. Zij zijn telkens te zien samen met grootheden uit de voetbalwereld: Foppe de Haan, Johan Derksen en Jan Boskamp. In dit hoofdstuk van de campagne introduceren we een uitdager voor Koning Donnie: voetballegende Sjaak Swart. We laten een strijd tussen de rapper en de crooner losbarsten en activeren de doelgroep om (op social) te kiezen voor hún Koning TOTO: #teamDonnie of #teamSjaak. Deze interactieve aanpak geeft munitie voor een heleboel content en laat Koning TOTO heersen op social.

Media- en middelenstrategie

De strijd tussen Sjaak en Donnie speelt zich social first af: de campagne splitst zich op in een Sjaak en een Donnie-variant om de aanhangers van beide uitdagers aan te spreken en te activeren rond wedstrijden. Er zijn games, Instagramlenzen, Spotify-lijsten, conversational banners en interactieve content ontwikkeld om de conversatie over de strijd en TOTO te stimuleren. Via social of de website kan men hun voorkeur voor #teamDonnie of #teamSjaak aangeven. Uiteraard is de campagne ook op traditionele media volop aanwezig met TVC, radio, OOH en instore. Ook zijn we op ludieke wijze gestart door samen met een groep echte fans de onthulling van de lange versie van de TVC te bekijken in het bijzijn van de (voormalige) hoofdrolspelers, gevolgd door het samen kijken naar Duitsland-Nederland. Een hechtere experience met je fans kun je niet krijgen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken