Kom je Binnen Spelen?

Kom je Binnen Spelen?

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
EINDHOVEN365
Bureau
We Are Blossom
Jaar
2020
Paginanummer
371

Doelstelling

Maak de thuisquarantaine voor kinderen én hun ouders aangenamer dankzij een aantal leuke en educatieve Snapchat games.

Doelgroep

Kinderen en hun ouders.

Merkomschrijving

Eindhoven365 is de formele citymarketing organisatie van de stad Eindhoven.

Concept

Greenhouse en Eindhoven365 komen met Kom je Binnen Spelen! Een reeks AR spellen voor in Snapchat die zowel creatief als educatief zijn. Zo maak je met Rare Kwast de meest gekke tekeningen met je neus én wordt je uitgedaagd om een aantal iconen van Eindhoven na te tekenen. Met Beestenboel breng je de natuur in je huis en ga je op zoek naar welk dier er telkens 's nachts verdwijnt. Zo hoef je je als kind thuis niet te vervelen (en kunnen je ouders ook rustig werken)! Dat noemen we nu quarentainment!

Media- en middelenstrategie

De spellen zijn gelanceerd op Snapchat. Via de owned kanalen van Eindhoven City en Greenhouse zijn diverse video's en animaties gedeeld om meer aandacht te creëren rondom de filters en werden deze ook gedeeld in groepen waar ouders tips deelden over hoe ze de quarantaine voor hun kinderen konden veraangenamen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken