KNGF Opent werelden

KNGF Opent werelden

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
KNGF GELEIDEHONDEN
Bureau
Selmore Creative Agency
Jaar
2021
Paginanummer
284

Nominatie 2021

Doelstelling

Onder druk van een dalende (spontane) merkbekendheid is het in 2021 tijd voor een onderscheidende, relevante merkpositionering. Met meer focus op de impact die de hulphonden op het leven van cliënten hebben. Het doel is om de relevantie en toegevoegde waarde van KNGF Geleidehonden te vergroten. Zodat interne en externe stakeholders sterker verbonden worden aan het merk. En niet alleen hondenliefhebbers.

Doelgroep

Medewerkers, vrijwilligers, cliënten, (potentiële) donateurs, samenwerkingspartners, beleidsmakers en de maatschappij.

Merkomschrijving

KNGF Geleidehonden geeft mensen met een beperking een beter leven met een professioneel getrainde hond. Een geleidehond vergroot de zelfstandigheid, mobiliteit en kwaliteit van leven. KNGF Geleidehonden heeft geen winstoogmerk en is afhankelijk van donaties.

Concept

We ontwikkelen een Guiding Idea dat sturend is voor zowel de organisatie als de campagne. Met een thema dat uitdaagt om je grenzen te verleggen: KNGF Opent Werelden. Want of je nu medewerker, vrijwilliger of cliënt bent, er is altijd meer mogelijk dan je denkt. KNGF Opent Werelden inspireert medewerkers om meer uit zichzelf en uit de honden te halen. Om de impact te vergroten op het leven van cliënten. In de campagne naar het grote publiek laten we aan de hand van echte verhalen zien hoe de diverse hulphonden werelden openen voor mensen met een beperking. Voor de een is dat aangenomen worden voor een uitdagende baan. Voor de ander zoiets ogenschijnlijk simpels als je kinderen van school halen.

Media- en middelenstrategie

We lanceren de nieuwe positionering eerst intern, met een bijzonder boek en evenement. Bedoeld voor alle medewerkers en vrijwilligers. Vervolgens rollen we het idee uit in een brede campagne op TV en online. We maken gebruik van opvallende animatie om de kijker optimaal mee te nemen in de heftige leefwereld van de hoofdpersonen. Omdat KNGF een stichting zonder winstoogmerk is, zijn we in media inzet op TV vooral afhankelijk van stoppers. Ook de merk touchpoints voor de andere earned en owned kanalen worden in lijn gebracht met de nieuwe positionering, zodat we op meer plekken nóg meer mensen kunnen inspireren om werelden te openen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken