Knalplanga

Knalplanga

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
RIJKSOVERHEID / MINISTERIE VAN INFRASTRUCTUUR EN WATERSTAAT
Bureau
Roorda Reclamebureau
Jaar
2018
Paginanummer
318

Winnaar 2018

Doelstelling

De vuurwerkbril cool maken, zodat jongeren deze meer gaan dragen.

Doelgroep

Jongens van 15 t/m 25 jaar; omstanders én afstekers van vuurwerk.

Merkomschrijving

Jaarlijks lopen veel jongeren letsel op door vuurwerk. Oogletsel is hierbij één van de meest voorkomende vormen. Het ministerie wil middels een vuurwerkcampagne jongeren motiveren veilig om te gaan met vuurwerk.

Concept

De doelgroep draagt geen vuurwerkbrillen, omdat die niet 'stoer' zijn. Daar brengen we verandering in door rapper Donnie, als vervolg op zijn zomerhit 'Snelle Planga' (een hippe zonnebril), de Knalplanga te laten introduceren.

Media- en middelenstrategie

Donnie en TopNotch lanceerden de track via hun eigen kanalen (Instagram, Youtube & Spotify). Een week later claimden wij de track door deze de hoofdrol te laten spelen in onze social, online & radio uitingen. Ook lieten we Donnie Knalplanga's uitdelen bij de start van de officiële vuurwerkverkoop. Niet alleen online was de track een knaller (volgens The best social media was "Internet laaiend enthousiast over de vuurwerkcampagne"), ook NOS, Radio538, NPO, FunX, Jeugdjournaal, RTL Boulevard, Shownieuws en EditieNL besteedde aandacht aan de Knalplanga.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken