Knalplanga

RIJKSOVERHEID / MINISTERIE VAN INFRASTRUCTUUR EN WATERSTAAT / Roorda Reclamebureau

award
Winnaar 2018

Bekijk deze campagne op pagina 318 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
RIJKSOVERHEID / MINISTERIE VAN INFRASTRUCTUUR EN WATERSTAAT
Bureau
Roorda Reclamebureau
Account
Ellis Vis, Hans Bauman, Bart Kokke
Copy
Donnie, Willem Droog, Joeri Jansen en Tom van der Veldt
Art
Stefan Apswoude, Joeri Jansen, Dyon Ruiter en Gina Dijkstra
Strateeg
Hans Bauman, Floor Busch
Opdrachtgever
Esther van Dijk, Richard Visser
Film/Productiemaatschappij
Czar, Michael Middelkoop
Editor
Maarten Ernest
Muziek
Bas Bron
RTV-producer
Marcel Ossendrijver
Fotografie
Darren Smith
In samenwerking met
Initiative Media
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van RIJKSOVERHEID / MINISTERIE VAN INFRASTRUCTUUR EN WATERSTAAT
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Roorda Reclamebureau
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid winnaars

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

De vuurwerkbril cool maken, zodat jongeren deze meer gaan dragen.

Doelgroep

Jongens van 15 t/m 25 jaar; omstanders én afstekers van vuurwerk.

Strategie/Concept

De doelgroep draagt geen vuurwerkbrillen, omdat die niet 'stoer' zijn. Daar brengen we verandering in door rapper Donnie, als vervolg op zijn zomerhit 'Snelle Planga' (een hippe zonnebril), de Knalplanga te laten introduceren.

Media- en middelenstrategie

Donnie en TopNotch lanceerden de track via hun eigen kanalen (Instagram, Youtube & Spotify). Een week later claimden wij de track door deze de hoofdrol te laten spelen in onze social, online & radio uitingen. Ook lieten we Donnie Knalplanga's uitdelen bij de start van de officiële vuurwerkverkoop. Niet alleen online was de track een knaller (volgens The best social media was "Internet laaiend enthousiast over de vuurwerkcampagne"), ook NOS, Radio538, NPO, FunX, Jeugdjournaal, RTL Boulevard, Shownieuws en EditieNL besteedde aandacht aan de Knalplanga.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen