Knalfords

Halfords / Pluspoint

Bekijk deze campagne op pagina 500 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
Halfords
Titel
Halfords voor fietsen, fiets- en autoaccessoires. Nu ook voor vuurwerk.
Bureau
Pluspoint
Account
Emil van der Beijl, Angelique Walison
Copy
Serge van Marion
Art
Eric van Tatenhoven, Julius Smit (online), Ron Freeth
Strateeg
Ron Cijs, Remco van Hattum, Marcel Ravenswaaij
Opdrachtgever
Jerry Tracey
Film/Productiemaatschappij
Eurovoice (radiocommercial)
RTV-producer
Elsevier van den Born
Illustraties
Martijn Rijven (Shop Around)
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Halfords
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Pluspoint
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Bekendmaken dat bij Halfords, de grootste vuurwerkwinkel van Nederland, de vuurwerkverkoop van start gaat.

Doelgroep

Primair: Mannen, vooral ‘vaders’, die het vuurwerk voor èn met hun kind of voor zichzelf kopen.

Strategie/Concept

Halfords staat vooral bekend als winkelformule voor fiets- en auto-artikelen. Maar een keer per jaar staat de winkel in het teken van het vuurwerk. Dat vraagt om een campagne waarin vooral veel ‘vuurwerkgevoel’ zit en die volledig afwijkt van de normale communicatie en winkelaankleding.

Media- en middelenstrategie

De vuurwerkcampagne werd ondersteund via: een actiefolder die als outsert rondom de normale Halfords Kerstfolder huis-aan-huis werd verspreid, de website, een digitale nieuwsbrief, radio en p.o.s.-materialen zoals een spandoek, posters, plafondhangers en t-shirts voor het personeel.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen