Knab; de online bank, met menselijke service

Knab; de online bank, met menselijke service

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
KNAB
Bureau
HERC the agency
Jaar
2019
Paginanummer
136

Doelstelling

Knab heeft een relatief hoge naamsbekendheid, maar mensen weten niet zo goed wat de bank bijzonder maakt. De reclamebekendheid is laag. Mensen hebben geen duidelijk idee wat 'de campagne van Knab' is. Zonde, want Knab is eigenlijk de ideale bank: slimme bankproducten én de fijnste persoonlijke service. En nog voordelig ook. Hoog tijd om met een frisse, energieke campagne duidelijk te maken wat jij als klant aan Knab hebt. We willen meer impact met minder mediabudget, dus moeten we opvallen en herkenbaar zijn.

Doelgroep

Knab richt zich op ondernemende Nederlanders. Dit is zowel de particulier die meer uit z'n geld wil halen, als de zzp'er die een slimme en voordelige oplossing zoekt voor z'n bedrijfsfinanciën. Deze doelgroep heeft behoefte aan slimme inzichten en praktische tools die ze helpen om dagelijkse beslissingen eenvoudig te maken. Ondersteund door menselijke en bovenal fijne service.

Merkomschrijving

Knab is een online bank. Opgericht in 2012 vanuit de overtuiging dat het anders moet én kan in de financiële wereld. Dat het niet langer mag draaien om producten en regels, maar om jou. Vandaar ook de naam. Bank met de 'K' van klant voorop: Knab. Bank.

Concept

De campagne is een kijkje in het hoofd van Knab. We maken op een onderscheidende visuele manier duidelijk dat het niet één kwaliteit is die Knab bijzonder maakt, maar juist de combinatie. Knab heeft zowel een bèta- als gamma-persoonlijkheid: cijfermatig én empathisch, hoofd én hart, verstand én gevoel. Knab levert daarom slimme bankproducten én de fijnste persoonlijke service. Knab is de online bank, met menselijke service.

Media- en middelenstrategie

In een tijd van versnippering is het extra belangrijk om één gezicht te hebben, één herkenbare stijl, één verhaal. Zodat alle losse uitingen bij elkaar optellen. De campagne biedt daarom een visueel platform waarop alle middelen worden ontwikkeld. De mediastrategie is gelaagd: tv wordt ingezet voor awareness, radio en online om met specifieke USP's te overtuigen. Altijd met de terugkerende combinatie van een rationeel én een gevoelsmatig verkoopargument. En met succes: wegens enorme drukte bij de Servicedesk - als gevolg van de nieuwe campagne - kon de menselijke service niet 100% gegarandeerd worden, en werd de campagne tijdelijk stilgelegd.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken