Knab. Alles in jouw voordeel.

Knab. Alles in jouw voordeel.

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
KNAB
Bureau
Fitzroy
Jaar
2014
Paginanummer
160

Nominatie 2014

Doelstelling

Aantal betaalde klanten in 2014 verhogen van 2.500 naar 30.000. Dit resultaat is ruimschoots gehaald: 40% boven doelstelling.

Doelgroep

Onze communciatiedoelgroep is 25+ en primair gebaseerd op de mentalities opwaarts mobielen en kosmopolieten en secundair op de mentalities post-moderne hedonisten en post-materialisten.

Concept

Na diepgaand onderzoek kwamen we tot een simpele insight binnen onze doelgroep: 'als jij alles geeft verwacht je dat ook van je bank.' Dit alles geven (zowel zakelijk als particulier - voor je gezin) gebeurt steeds vaker met behulp van devices, een scherm of een swipe. De wereld waarin onze doelgroep leeft. Door deze beeldschermen als metafoor te nemen, ontwikkelden we een beeldtaal die de potentiële doelgroep erg aansprak. Omdat deze als herkenbaar werd getypeerd. Het is een onderscheidende vorm geworden binnen de bancaire wereld, waarmee we ook konden uitbeelden dat we een online bank zijn. Alle functionele voordelen werden via Above-The-Line gecommuniceerd. Alle zachte en emotionele benefits voornamelijk online via social media kanalen; dus meer getarget en 1-op-1. Uiteindelijk heeft deze gelaagde creatie meegeholpen bij het overtreffen van de commerciële doelstellingen.

Media- en middelenstrategie

Knab hanteerde in 2014 een multichannel acquisitie strategie op zowel particulieren als ZZP'ers. Met behulp van televisie en radio werd enerzijds gewerkt aan de naamsbekendheid van Knab. Maar anderzijds ook aan de klantproposities. Deze klantproposities werden nog eens extra onder de aandacht gebracht via online activaties, Referrers (Independer, Mister Money, Spaarrente vergelijken en ZZP Nederland), Google search en widgets zoals bijvoorbeeld Business Widgets. Daarnaast werd door de kortcyclische sturing meer sales focus gelegd in klantcommunicatie en op de site. Eens per kwartaal werd bijvoorbeeld de website vernieuwd. Eens per week werden binnen de site A/B-testen gedaan (in 2013 was dat maar 2x in een jaar) en werden klantactivaties aangescherpt op basis van wekelijkse klantinzichten.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken