In de strategie is het beslismoment van de (aankomende) eerstejaarsstudent zeer belangrijk, want wie voor de Kluwer Collegebundel kiest zal hier tijdens zijn studie niet van afwijken. Om de doelgroep op het juiste moment te bereiken, was de Kluwer Collegebundel fysiek aanwezig op open dagen en introducties voor rechtenstudenten. Door ambassadeurs te werven en te belonen, werden studenten in hun aankoop bevestigd. Kluwer ging (en gaat) met succes de dialoog aan via social media. De start van de verkoop werd via Facebook en de website (one page design) aangekondigd. Advertenties en POS-materiaal zoals roll-up banieren, afzetlint, vloerstickers, flyers en posters ondersteunden dit. Studenten die de Kluwer Collegebundel kochten, kregen een marker en memoblok. Tevens konden zij een VANMOOF fiets winnen via een unieke code in de wettenbundel. Die code voerden zij in op de Facebook app, waarna zij meteen te zien kregen of zij een fiets hadden gewonnen. De online campagne via e-mailings, Facebook advertising en bannering op o.a. 3FM.nl, BNN.nl en Powned.tv was succesvol: bovengemiddelde CTR en verdubbeling van likes. Resultaat: in 2013 zijn er substantieel meer Kluwer Collegebundels verkocht dan in 2012. Daarmee is een trend doorbroken in een krimpende markt.