Via verschillende touchpoints, zowel on- als offline, worden klussers op verschillende niveaus meegenomen in de campagne. De campagne wordt afgetrapt met een op PR ingestoken klusonderzoek getiteld 'Nederlanders klunzen met klussen'. Hierin komt duidelijk naar voren dat veel Nederlanders het leuk vinden om te klussen, maar hierbij wel erg afhankelijk zijn van hulp via onder andere de mobiele telefoon.
Na deze onthulling wordt de campagne verder uitgerold: in alle 166 bouwmarkten worden bezoekers met instore communicatie opgeroepen hun telefoon een vast plekje in de gereedschapsgordel te geven. Daarnaast krijgt elke klusser op vertoon van de GAMMA Voordeelpas een set Klus&Click touchscreen werkhandschoenen gratis bij een aankoop.
Online, in korte video's, laten de hoofdpersonen uit de TV commercial zien hoe de diensten van Klus&Click kunnen bijdragen aan een klus. De video's zijn gekoppeld aan de klussen en aanbiedingen die diezelfde week centraal staan in de bekende GAMMA-folder.
Als extra verdieping is er een contentpartnership met Funda: in een drietal artikelen worden klustips en diensten uitgelicht om nieuwe huiseigenaren op weg te helpen.