KLM WERELDDEAL WEKEN 2009

KLM WERELDDEAL WEKEN 2009

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
KLM Nederland
Bureau
Eigen Fabrikaat & Tribal DDB Amsterdam
Jaar
2009
Paginanummer
550

Doelstelling

Commerciële doelstelling: stimuleren ticketverkoop. Mensen bewegen om sneller en eerder een KLM ticket te boeken en op langere termijn marktaandeel te vergroten door een bredere groep potentiële reizigers aan te spreken. Imagodoelstelling: herkenbare prijscampagne werkend aan prijsperceptie met behoud van het KLM kwaliteitsimago en passend bij de overkoepelde merkbelofte ‘Een reis vol inspiratie’.

Doelgroep

Brede (mainstream) doelgroep bestaande uit man/vrouw 25-55 jaar. Gaan regelmatig op vakantie of short break en zijn gewend om, zeker daar waar het ticket only betreft, op basis van prijs om zich heen te kijken, met name online.

Concept

We hebben goed gekeken naar de ‘mores’ in retailland. Als je op korte termijn sales wilt realiseren én wilt werken aan de langere termijn prijsperceptie, dan moet je dat zeggen en laten zien. Daarom hebben we een thema gezocht dat een tijdelijk en scherp prijssignaal koppelt aan het inspirationele van de bestemmingen. Door dit thema consequent uit te rollen in de verschillende media en middelen hebben we een TV commercial 30"- Istanbul impactvolle campagne weten te bouwen: ‘De KLM Werelddeal Weken’.

Media- en middelenstrategie

TV wordt ingezet om gedurende de korte actieperiode (2,5 week) snel en veel bereik op te bouwen. De campagne is online doorvertaald in de vorm van een speciale landingpage en een gerichte display-campagne, sturend naar de website. De online reisagenten krijgen een eigen set banners waarmee de campagne ook binnen dit kanaal breed zichtbaar is. Bestaande klanten worden middels e-mail als eerste op de hoogte gebracht en gedurende de campagne geïnformeerd over de aantrekkelijke prijzen en bestemmingen passend bij hun voorkeuren.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken