KLM voorpremière Planes

KLM voorpremière Planes

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
KLM ROYAL DUTCH AIRLINES
Bureau
DDB & Tribal Amsterdam
Jaar
2013
Paginanummer
429

Nominatie 2013

Doelstelling

Sympathie voor KLM versterken op een kostenefficiënte manier. Content creëren die mensen graag willen delen, om zo wereldwijd voor KLM earned media te genereren

Doelgroep

Huidige & potentiële KLM-klanten

Concept

Vanuit het partnerschap met Disney organiseerde KLM een speciale voorpremière van de film Planes, in een echt vliegtuig. Hiervoor nodigde KLM i.s.m. Amsterdam Cares kinderen uit achterstandswijken uit - kinderen waarvoor vliegvakanties niet normaal zijn. Zij deden eerst mee aan een kleurwedstrijd. Elke kleurplaat bleek een frame te zijn uit een animatiefilm waarmee KLM de kinderen uitnodigde voor deze unieke première. Door het vliegtuig volledig te omringen met speciale effecten (zoals licht, rook, regen en sneeuw) beleefden de kinderen in het vliegtuig hetzelfde als het vliegtuigje Dusty in de film. De première werd gefilmd en geëdit tot een korte film.

Media- en middelenstrategie

De speciale voorpremière van het evenement werd geseed via KLM's social media kanalen en gestuurd naar een selectie binnen/buitenlandse blogs.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken