KLM Open 2013

KLM OPEN / Bolster & Pit

Bekijk deze campagne op pagina 428 van het SAN Jaarboek 2013.

Adverteerder
KLM OPEN
Titel
Sportevenement
Bureau
Bolster & Pit
Art
Mart Groen
Opdrachtgever
Germaine Vogelaar
Illustraties
3D modelling: Rolf van Slooten / Magic Group
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van KLM OPEN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Bolster & Pit
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Vrije Tijd
Meer Vrije Tijd inzendingen

Vrije Tijd

Doelstelling

Naamsbekendheid toernooi verhogen - golf toegankelijker maken voor een breder publiek - meer bezoekers naar het toernooi trekken ('Beleef het mee')

Doelgroep

Golfliefhebbers (actief en niet actief) en sportliefhebbers

Strategie/Concept

KLM omarmt de golfsport. KLM en golf zijn al sinds 2004 onlosmakelijk met elkaar verbonden via het KLM OPEN. Om de passie, gratie en perfectie van de golfsport op een opvallende manier over het voetlicht te brengen is in alle communicatie gekozen voor een 'character' opgebouwd uit golfballen. Professionals en sportliefhebbers kunnen zich makkelijk identificeren met dit 'character' en daarmee met het evenement.

Media- en middelenstrategie

Naast traditionele media als golfbladen, dagbladen, magazines en online communicatie is er ook gekozen voor outdoor, een activatiecampagne op Facebook (Win een Skybox!) en voor een mobile app voor meer beleving voor en tijdens het toernooi. Daarnaast was de golfer ook zichtbaar op alle uitingen tijdens het toernooi.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen