KLM Open 2013

KLM Open 2013

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
KLM OPEN
Bureau
Bolster & Pit
Jaar
2013
Paginanummer
428

Doelstelling

Naamsbekendheid toernooi verhogen - golf toegankelijker maken voor een breder publiek - meer bezoekers naar het toernooi trekken ('Beleef het mee')

Doelgroep

Golfliefhebbers (actief en niet actief) en sportliefhebbers

Concept

KLM omarmt de golfsport. KLM en golf zijn al sinds 2004 onlosmakelijk met elkaar verbonden via het KLM OPEN. Om de passie, gratie en perfectie van de golfsport op een opvallende manier over het voetlicht te brengen is in alle communicatie gekozen voor een 'character' opgebouwd uit golfballen. Professionals en sportliefhebbers kunnen zich makkelijk identificeren met dit 'character' en daarmee met het evenement.

Media- en middelenstrategie

Naast traditionele media als golfbladen, dagbladen, magazines en online communicatie is er ook gekozen voor outdoor, een activatiecampagne op Facebook (Win een Skybox!) en voor een mobile app voor meer beleving voor en tijdens het toernooi. Daarnaast was de golfer ook zichtbaar op alle uitingen tijdens het toernooi.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken