KLM Moederdag

KLM Moederdag

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
KLM
Bureau
DDB & Tribal Amsterdam
Jaar
2018
Paginanummer
190

Doelstelling

Raak mensen met een boodschap die de doelgroep laat voelen dat KLM om mensen geeft en creëer daarmee sympathie voor het merk.

Doelgroep

Primair: zonen en dochters die niet in hetzelfde land wonen als hun ouders. Secundair: mensen wonend in een van KLM's focusmarkten die meer dan eens per jaar een vliegreis maken.

Merkomschrijving

De belangrijkste rol van luchtvaartmaatschappij KLM is het samenbrengen van mensen. Het heeft 'cares for people' hoog in het vaandel staan.

Concept

De 'Call your mom' campagne vond in de weken voor Moederdag plaats. We boden zoons en dochters de kans een persoonlijke ontmoeting met hun moeder te winnen door zo lang mogelijk met haar te bellen via klm.com/callyourmom. Degenen die (cumulatief) het langste belden, wonnen een reis naar hun moeder. Maar eigenlijk was iedereen een winnaar, want elke minuut contact fleurde de dag op van zowel moeders als kinderen. Mission 'mensen samenbrengen' accomplished!

Media- en middelenstrategie

We activeerden de primaire doelgroep met extreem gerichte social media content. Via hun engagement, pr en de emotionele content die we vervolgens maakten rondom het initiatief, bereikten we de secundaire doelgroep.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken