KLM Marktleidercampagne in Nederland

KLM Marktleidercampagne in Nederland

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
KLM
Bureau
Y&R Not Just Film
Jaar
2007
Paginanummer
109

Nominatie 2007

Doelstelling

Onderstrepen marktleiderschap KLM in Nederland.

Doelgroep

Nederlandse vakantiegangers, zakelijke reizigers, KLM-medewerkers en distributiepartners (reisbureaus en agenten).

Concept

Een variëteit aan verschillende merkboodschappen diende niet alleen de marktleiderspositie in Nederland te onderstrepen, maar ook op consistente wijze de KLM-identiteit uit te dragen en te versterken. Hiervoor werd een printcampagne ontwikkeld die inhoudelijk flexibiliteit kon bieden én door de jaren heen kon bijdragen aan een herkenbaar, vertrouwd en consistent KLM merkbeeld bij diverse doelgroepen. Dit kwam tot uiting door consequent terugkerende elementen: het vertrouwde blauw, de classy zwart/wit visuals, een zelfverzekerde tone of voice bij een geruststellende boodschap en de zwaan als betrouwbare endorser.

Media- en middelenstrategie

In een breed spectrum van printmedia, variërend van opinie-, vrouwen- en vakbladen tot eigen media (Holland Herald en KLM Agent) en reisgidsen, werden spreads en 1/1 advertenties ingezet met wisselende boodschappen.

Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken