KLM Live Reply

KLM Live Reply

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
KLM Royal Dutch Airlines
Bureau
Lemz
Jaar
2011
Paginanummer
102

Winnaar 2011

Doelstelling

Awareness KLM's 24/7 social media service.

Doelgroep

Mensen actief op social media.

Concept

KLM neemt service serieus. Op social media beantwoordt KLM 24/7 elke vraag binnen het uur. Om dit KLM waardig te introduceren, zochten we een manier om KLM's persoonlijke service ultiem te bewijzen. Vanzelfsprekend moest de campagne zich afspelen binnen social media. Voor één dag beantwoordden we vragen die via Facebook en Twitter werden gesteld, met een levend alfabet. 450 KLM-medewerkers meldden zich vrijwillig aan om vanuit een hangar twaalf uur aan één stuk live te reageren op elke tweet of post aan KLM, door het antwoord voor je ogen te vormen.

Media- en middelenstrategie

Deze bijzonder arbeidsintensieve actie werd beloond met massale internationale aandacht. Verraste klanten deelden de persoonlijke filmpjes volop, waardoor #KLMLiveReply al snel trending topic werd. Inmiddels zijn de Live Reply filmpjes op YouTube meer dan 400.000 keer bekeken. De reacties waren overweldigend en de KLM crew was 'proud to be blue'.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken