KLM Jet Legs

KLM Jet Legs

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
KLM ROYAL DUTCH AIRLINES
Bureau
Glasnost
Jaar
2019
Paginanummer
321

Doelstelling

KLM is altijd op zoek naar manieren om zichzelf opnieuw uit te vinden en haar frontrunner positie te behouden. Daarnaast is KLM continu zoekende naar hoe zij reizen comfortabeler kan maken en onvergetelijke (reis)ervaringen kan creëren. Met Jet Legs wilde KLM een jonge Instagram-doelgroep aanspreken met meer relevantie en leren over shoppinggebruik op het platform. Daarbij had de campagne als doel om meer bereik en merkbekendheid te genereren in KLM's focusmarkten.

Doelgroep

Instagramgebruikers in de leeftijdscategorie 18-35 in NL, DE, UK, Scandinavie.

Merkomschrijving

KLM is de oudste luchtvaartmaatschappij ter wereld die nog onder haar oorspronkelijke naam opereert. Het is KLM's ambitie om de meest klantgerichte, innovatieve en efficiente Europese airline zijn.

Concept

Comfortabel reizen en er tegelijkertijd fashionable uitzien blijkt voor vele reizigers een uitdaging. Daarom introduceerde KLM de Jet Legs: een comfortabele, duurzame en trendy trainingsbroek.

Media- en middelenstrategie

De Jet Legs werden verkocht via KLM's webshop en gepromoot via Instagram en reis- en lifestyle media. De campagne leverde een PR-waarde op van €150.000 en een bereik van 16 miljoen mensen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken