KLM FlightFunding

KLM FlightFunding

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
KLM ROYAL DUTCH AIRLINES
Bureau
CODE D'AZUR
Jaar
2015
Paginanummer
419

Nominatie 2015

Doelstelling

Awareness rondom KLM's goede service op social media.

Doelgroep

Social media fans KLM.

Concept

KLM's social media team heeft op alle vragen een antwoord. Behalve op één. KLM ontvangt vaak verzoeken voor gratis tickets. Tickets weggeven is echter iets wat KLM niet kan doen. Maar KLM heeft miljoenen vrienden op social media. Is het mogelijk om deze achterban te activeren voor een experiment? Met KLM FlightFunding droeg KLM haar social media kanalen tijdelijk over aan Juanita. Zij kreeg 24 uur om de hulp van KLM's fans te vragen om haar droom, haar kleinzoon in Canada voor het eerst in haar armen sluiten, te verwezenlijken. Op klm.com/flightfunding kon men doneren en het live verslag volgen. Binnen 8 uur was haar ticket gefinancierd. Het experiment heeft bewezen dat KLM, samen met haar social achterban, toch mensen kan helpen waar dat eerder niet kon.

Media- en middelenstrategie

Inzet van betaalde media was geen optie. Het experiment kreeg veel gratis PR en meer dan 900K bereik.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken