KLM FlightFunding

KLM ROYAL DUTCH AIRLINES / CODE D'AZUR

Nominatie 2015

Bekijk deze campagne op pagina 419 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
KLM ROYAL DUTCH AIRLINES
Titel
..
Bureau
CODE D'AZUR
Account
CODE D'AZUR
Copy
CODE D'AZUR
Art
CODE D'AZUR
Strateeg
CODE D'AZUR
Opdrachtgever
Christiaan van de Koppel, Simonette Verwoest
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van KLM ROYAL DUTCH AIRLINES
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van CODE D'AZUR
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Awareness rondom KLM's goede service op social media.

Doelgroep

Social media fans KLM.

Strategie/Concept

KLM's social media team heeft op alle vragen een antwoord. Behalve op één. KLM ontvangt vaak verzoeken voor gratis tickets. Tickets weggeven is echter iets wat KLM niet kan doen. Maar KLM heeft miljoenen vrienden op social media. Is het mogelijk om deze achterban te activeren voor een experiment? Met KLM FlightFunding droeg KLM haar social media kanalen tijdelijk over aan Juanita. Zij kreeg 24 uur om de hulp van KLM's fans te vragen om haar droom, haar kleinzoon in Canada voor het eerst in haar armen sluiten, te verwezenlijken. Op klm.com/flightfunding kon men doneren en het live verslag volgen. Binnen 8 uur was haar ticket gefinancierd. Het experiment heeft bewezen dat KLM, samen met haar social achterban, toch mensen kan helpen waar dat eerder niet kon.

Media- en middelenstrategie

Inzet van betaalde media was geen optie. Het experiment kreeg veel gratis PR en meer dan 900K bereik.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen