KLM heeft een bijzonder goede klantenservice en is daar met recht trots op. Er is echter een klein probleem. Je moet met KLM vliegen om te ervaren hoe prettig die service is. Dit bracht ons op een uniek idee. Onder het motto 'Happy to Help' besloten we KLM's klantenservice niet alleen aan te bieden aan de eigen passagiers, maar gedurende een week aan zo veel mogelijk hulpbehoevende reizigers in de wereld. Of die nu KLM vlogen of niet. Op Schiphol stond een Happy to Help 'control room' van waaruit we deze week opereerden - zoals altijd 24/7.
Via reisgerelateerde zoekwoorden op Twitter en fysiek op vliegvelden zoals Schiphol, New York, Hong Kong en São Paulo vonden de KLM-medewerkers reizigers die behoefte hadden aan hulp. We reageerden - liefst op een creatieve manier - en lieten ze aan den lijve ervaren hoe prettig het is als KLM's klantenservice er voor je is. Daar waar mogelijk hielpen we ter plekke, maar de meeste hulp werd geboden via Twitter. Soms in een gewone tweet, soms ondersteund met creatieve content. Zowel die video's en foto's als de ervaringen van de verraste reizigers werden intensief gedeeld via social media.