KLM.com

KLM.com

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
KLM Royal Dutch Airlines
Bureau
DDB Amsterdam
Jaar
2006
Paginanummer
312

Nominatie 2006

Doelstelling

Maak duidelijk dat de online services van KLM dé plek zijn om de zaken rondom het vliegen af te handelen.

Doelgroep

Regelmatige/frequente vliegers, die 4x per jaar of vaker vliegen. Dit kan voor zaken zijn, maar ook voor vrije tijd. Ze zijn gewend om alle activiteiten rondom het vliegen offline af te (laten) handelen.

Concept

Vliegen is een geweldige manier om te reizen. Maar alles er om heen is ‘gedoe’. Naar een reisbureau, ticket kopen, inchecken, boarden, frequent flyer punten boeken; dat kan allemaal makkelijker via klm.com. We laten in 1 keer zowel het gemak van de nieuwe manier en het nadeel van de oude manier zien. Dit doen we in een herkenbare en ‘ownable’ stijl, die internationaal te gebruiken is.

Media- en middelenstrategie

Op allerlei momenten komen mensen in aanraking met KLM; de zogenaamde ‘circle of contact’. En ervaren is geloven, dus we willen op elk van deze momenten de doelgroep aanspreken met het relevante voordeel. Van advertenties in dagbladen en magazines, banners op websites, tot posters op het vliegveld, en de ‘inflight-film’.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken