KLM Bonding Buffet

KLM ROYAL DUTCH AIRLINES / DDB & Tribal Amsterdam

award
Winnaar 2016

Bekijk deze campagne op pagina 371 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
KLM ROYAL DUTCH AIRLINES
Bureau
DDB & Tribal Amsterdam
Opdrachtgever
Mirjam Esveld en Natascha van Roode
In samenwerking met
WeFilm & Ilias Ernst
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van KLM ROYAL DUTCH AIRLINES
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van DDB & Tribal Amsterdam
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea winnaars

Smart Idea

Doelstelling

Het creëren van merksympathie en daarmee bijdragen aan de nieuwe KLM purpose: 'Moving your world by creating memorable experiences'.

Doelgroep

Potentiele KLM passagiers en iedereen die minimaal 2x per jaar een vliegreis maakt.

Strategie/Concept

KLM brengt elke dag over de hele wereld mensen samen. Kerst is het feest van samenzijn. Aan het eind van een bewogen jaar wilde KLM iedereen laten voelen hoe goed samenzijn voelt. Op een plek waar veel mensen vaak alleen zijn, een vliegveld (Schiphol), serveerden we een kerstdiner. Het diner stond op een tafel op 4,5 meter hoogte. Rondom de tafel stonden 20 krukken. Telkens als er iemand op een kruk plaatsnam, daalde de tafel iets. Uiteindelijk genoten een groot aantal mensen van 20 verschillende nationaliteiten samen een 'memorable' Kerstdiner.

Media- en middelenstrategie

We maakten een video van het kerstdiner en deelden die via social media. Binnen no-time bereikte hij meer dan 100 miljoen mensen, waarvan 80% organisch. De video werd meer dan 500.000x gedeeld en vele media pikten hem op.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen