KLEIN LEED

KLEIN LEED

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
CENTRAALBEHEER ACHMEA
Bureau
DDB Amsterdam
Jaar
2005
Paginanummer
66

Doelstelling

Verhoog de betrokkenheid bij het merk Centraal Beheer Achmea. Doe dit door te incasseren op de sympathie rondom de campagne ‘Even Apeldoorn bellen’, die zijn 20-jarig bestaan viert. Doe dit op maximaal impactvolle wijze in een markt waar de communicatiebudgetten sterk stijgen, en waar door de concurrentie óók humor als wapen wordt gehanteerd.

Doelgroep

Potentiële klanten en bestaande klanten: iedereen die (wel eens) een verzekering nodig heeft. Zowel zakelijk als particulier.

Concept

Om de betrokkenheid bij de campagne te vergroten, is een virtuele ‘Afdeling Klein Leed’ opgericht. Mensen werden opgeroepen met deze afdeling contact op te nemen en hun persoonlijke, waargebeurde Kleine Leed daar te melden (via telefoon of internet). Via een stemming werden vervolgens de favoriete vormen van Klein Leed beloond met een zalvend verblijf in Hotel Apeldoorn.

Media- en middelenstrategie

De actie was primair internet based, en werd behalve door een online campagne ondersteund door ludieke uitingen op radio, boomerangkaarten, pleisters, koffiebekers op de werkvloer, en een regionale tot zéér lokale PR-aanpak. Per fase (oproep, stemmen en winnaar) werd steeds een andere tactiek ingezet, waarbij rekening werd gehouden met actieve en passieve deelnemers.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken