Klein. Het nieuwe groot.

Klein. Het nieuwe groot.

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
Triodos Bank
Bureau
Dawn
Jaar
2012

Winnaar 2012

Doelstelling

Triodos Bank is een van de meest duurzame banken ter wereld, maar de naams- en inhoudsbekendheid zijn laag. Tegelijkertijd is er een groeiende groep Nederlanders die duurzaamheid omarmen. Die willen we bereiken.

Doelgroep

De twee miljoen cultural creatives in Nederland. Moderne consumenten die duurzame keuzes willen maken, maar niet ten koste van kwaliteit of prijs.

Strategie/Concept

Triodos Bank heeft als missie om positieve verandering teweeg te brengen. Waarom zetten we marketingcommunicatie daar ook niet voor in? Zo kunnen we laten zien wat de bank nastreeft. Met het thema 'Klein. Het nieuwe groot' doen we een oproep aan alle Nederlanders om zelf vorm te geven aan een duurzame toekomst. In een film van 100 seconden, die zich laat bekijken als een manifest, zien we dat er een beweging gaande is van mensen die zelf richting geven aan een nieuwe economie. Iedereen kan meedoen. Want de macht is niet meer aan groot. De kracht is aan klein. In de volgende stap zoekt Triodos Bank de dialoog met de doelgroep en biedt deze een concreet handelingsperspectief. 'Wat wil je veranderen?', is de vraag die aan Nederland wordt gesteld. Triodos Bank nodigt iedereen uit om dit te vertellen op watwiljeveranderen.nl. Dan legt de bank in een persoonlijke reactie uit hoe je dat kunt doen. Iedereen krijgt antwoord!

Media- en middelenstrategie

De film 'Klein. Het nieuwe groot' wordt eenmalig uitgezonden, op de drie publieke tv-zenders, tegelijkertijd. Ondersteund door radio, online bannering en bioscoopreclame. Maar het belangrijkste werk gebeurt al voor de uitzending. De film wordt gelekt naar invloedrijke media, blogs en personen, midden in de doelgroep. Zodat deze cultural creatives de oproep gaan delen. In het vervolg van de campagne wordt de doelgroep echt geactiveerd. Op de website en sociale media wordt druk getwitterd en gepost over deze 'wel heel bijzondere actie van de bank'. Ook de pers pikt het op. Maar belangrijker, het is gelukt de conversatie met de doelgroep op een bijzondere wijze te starten en gaande te houden.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken