Klein bedrag? Pinnen mag!

Klein bedrag? Pinnen mag!

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
Currence
Bureau
Eigen Fabrikaat
Jaar
2007

Winnaar 2007

Doelstelling

Maak mensen bewust van het feit dat kleine bedragen via pin betaald mogen worden.

Doelgroep

Iedereen in Nederland die pint.

Strategie/Concept

Jarenlang hebben consumenten van winkeliers te horen gekregen dat ze kleine bedragen contant moeten betalen. Toch pinnen? Dan 50 cent extra betalen. Het werkt dan niet als een organisatie als Currence vertelt dat je nu ook kleine bedragen mag pinnen. Dat bericht werkt alleen... als het van de winkelier zelf komt.

Media- en middelenstrategie

Participerend Communiceren. Stel aan alle retailers budget ter beschikking om via hun commercials “Klein bedrag? Pinnen mag!” te communiceren. Zowel de productiekosten als de media-inzet wordt vergoed. Voor het MKB organiseert Currence wedstrijden waarmee ze eigen campagnes kunnen winnen. In tussenperiodes verschijnen artiesten op straat en in print. Een afgewogen strategie waarbij ondernemers zelf de boodschap eenduidig overbrengen en Currence duizenden GRP’s heeft gehaald die met een eigen campagne onbereikbaar waren.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken