Bekijk deze campagne op pagina 136 van het SAN Jaarboek 2007.
Maak mensen bewust van het feit dat kleine bedragen via pin betaald mogen worden.
Iedereen in Nederland die pint.
Jarenlang hebben consumenten van winkeliers te horen gekregen dat ze kleine bedragen contant moeten betalen. Toch pinnen? Dan 50 cent extra betalen. Het werkt dan niet als een organisatie als Currence vertelt dat je nu ook kleine bedragen mag pinnen. Dat bericht werkt alleen... als het van de winkelier zelf komt.
Participerend Communiceren. Stel aan alle retailers budget ter beschikking om via hun commercials “Klein bedrag? Pinnen mag!” te communiceren. Zowel de productiekosten als de media-inzet wordt vergoed. Voor het MKB organiseert Currence wedstrijden waarmee ze eigen campagnes kunnen winnen. In tussenperiodes verschijnen artiesten op straat en in print. Een afgewogen strategie waarbij ondernemers zelf de boodschap eenduidig overbrengen en Currence duizenden GRP’s heeft gehaald die met een eigen campagne onbereikbaar waren.