Klein bedrag? Pinnen mag!

Currence / Eigen Fabrikaat

award
Winnaar 2007

Bekijk deze campagne op pagina 136 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
Currence
Titel
Elektronisch betalen via pinpas
Bureau
Eigen Fabrikaat
Account
Jules Hooijer, Siati Verloop
Copy
Jasper Symons, Mattijs Winter
Art
Jeroen Bakker, Thomas Nieuwenhuizen
Strateeg
Gerrit Winkel, Sander Bots
Opdrachtgever
Bob Goulooze, Hellen van Houwelingen
Fotografie
Gerard Wessel
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Currence
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Eigen Fabrikaat
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Dienstverlening Financieel
Meer Dienstverlening Financieel winnaars

Dienstverlening Financieel

Doelstelling

Maak mensen bewust van het feit dat kleine bedragen via pin betaald mogen worden.

Doelgroep

Iedereen in Nederland die pint.

Strategie/Concept

Jarenlang hebben consumenten van winkeliers te horen gekregen dat ze kleine bedragen contant moeten betalen. Toch pinnen? Dan 50 cent extra betalen. Het werkt dan niet als een organisatie als Currence vertelt dat je nu ook kleine bedragen mag pinnen. Dat bericht werkt alleen... als het van de winkelier zelf komt.

Media- en middelenstrategie

Participerend Communiceren. Stel aan alle retailers budget ter beschikking om via hun commercials “Klein bedrag? Pinnen mag!” te communiceren. Zowel de productiekosten als de media-inzet wordt vergoed. Voor het MKB organiseert Currence wedstrijden waarmee ze eigen campagnes kunnen winnen. In tussenperiodes verschijnen artiesten op straat en in print. Een afgewogen strategie waarbij ondernemers zelf de boodschap eenduidig overbrengen en Currence duizenden GRP’s heeft gehaald die met een eigen campagne onbereikbaar waren.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen