Klassewerk

Klassewerk

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
VOLKSWAGEN BEDRIJFSWAGENS
Bureau
Achtung! mcgarrybowen
Jaar
2019
Paginanummer
351

Doelstelling

Verhogen merkoverweging bij alle vakmannen in Nederland. Secundair, merksympathie verhogen onder toekomstige vakmensen.

Doelgroep

MBO studenten en vakmensen die in bedrijfswagens rijden.

Merkomschrijving

Volkswagen Bedrijfswagens is er voor bedrijven en vakmensen die het verschil willen maken. Met 'Verschil moet er zijn' als merkgedachte biedt het merk bedrijven betrouwbare bussen, excellente service en diensten.

Concept

Maar liefst 91% van de MBO studenten heeft behoefte aan aanvullend praktijkonderwijs. Volkswagen Bedrijfswagens vroeg daarom hun Volkswagen-rijdende vakmannen het verschil te maken voor de volgende generatie vakmannen, door ze live vanaf de bouwplaats bij te spijkeren. Met een slimme camerahelm konden vakmannen en vrouwen op een simpele manier 'live' praktijklessen geven vanaf de bouw, terwijl ze gewoon met hun werk bezig waren.

Media- en middelenstrategie

Instagram live in combinatie met interactieve 'slimme' bouwhelm. Online video via owned media, youtube en facebook om het initiatief kenbaar te maken onder vakmensen. Social kanalen werden ingezet om verslag te doen van de lessen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken