Kinderzitjes

Ministerie van Verkeer en Waterstaat / Roorda

Nominatie 2006

Bekijk deze campagne op pagina 407 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
Ministerie van Verkeer en Waterstaat
Titel
verkeersveiligheid; kinderzitjes
Bureau
Roorda
Account
Annelies Kloek
Copy
Sander Volleman
Art
Erik Kruize
Opdrachtgever
Petra de Jong, Peter van Vendeloo (RVD), Jan van Zomeren (Min. van V&W)
Fotografie
Stuart Minzey
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Ministerie van Verkeer en Waterstaat
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Roorda
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Ouders bekend maken met de nieuwe regelgeving ten aanzien van veilig vervoer van kinderen in de auto; kinderen onder de 1 meter 35 dienen in een goedgekeurd kinderzitje vervoerd te worden.

Doelgroep

Primair: alle ouders met jonge kinderen. Secundair: de kinderen zelf.

Strategie/Concept

Instrumentele communicatie gezien de complexiteit van de boodschap. Daarbij gebruikmakend van de populariteit van Goochem het gordeldier voor de attentiewaarde van de campagne.

Media- en middelenstrategie

Selectieve middeleninzet om de doelgroep ouders goed te kunnen bereiken; advertenties in bladen, folder, bannering, internetsite en tot slot een Goochem meetlint voor de kinderen op scholen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen