Kindertekeningen voor Moederdag

Kindertekeningen voor Moederdag

Categorie
Retail
Adverteerder
FLEUROP INTERFLORA
Bureau
Wubbe
Jaar
2016
Paginanummer
305

Doelstelling

Stimuleren bloemenverkoop voor Moederdag via Fleurop.nl.

Doelgroep

Primair: vrouwen vanaf 18 jaar.

Concept

Iedereen heeft als kind wel tekeningen voor zijn/haar moeder gemaakt. Vaak van bloemen. En iedereen weet ook hoe gelukkig je haar daarmee maakte. Ga er gewoon mee door. Maar dan nu in het echt, met bloemen van Fleurop. Deze campagne voor Moederdag appelleert aan het emotionele gevoel dat je als kind had en koppelt dit aan Fleurop. En haakt tevens in op de populariteit van kindertekeningen.

Media- en middelenstrategie

Het concept is doorvertaald in een zeer brede middelenmix. Zoals TV-commercials, interactieve pre-rolls, bannering, social media, PR, instore-materiaal van kindertekeningen en een activatie via een tekenwedstrijd. Hierin werden kinderen uitgedaagd om tekeningen van bloemen te maken voor hun moeder en te uploaden. Deze tekeningen waren deelbaar via diverse sociale kanalen. Degene met de mooiste tekening won een jaar lang gratis bloemen voor mama. De campagne greep zo perfect in elkaar en zorgde voor veel publiciteit.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken