Kindertekeningen voor Moederdag

FLEUROP INTERFLORA / Wubbe

Bekijk deze campagne op pagina 305 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
FLEUROP INTERFLORA
Bureau
Wubbe
Account
Gilbert Witjes
Copy
Marc van der Haar
Art
Daniël Reintjes, Kevin Gozems
Strateeg
Gilbert Witjes
Opdrachtgever
Hilde van Oostende, Jeroen de Zwart
Film/Productiemaatschappij
Lukkien
Muziek
Lukkien
RTV-producer
Bianca Kamermans
In samenwerking met
Fox on the Run
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van FLEUROP INTERFLORA
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Wubbe
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Stimuleren bloemenverkoop voor Moederdag via Fleurop.nl.

Doelgroep

Primair: vrouwen vanaf 18 jaar.

Strategie/Concept

Iedereen heeft als kind wel tekeningen voor zijn/haar moeder gemaakt. Vaak van bloemen. En iedereen weet ook hoe gelukkig je haar daarmee maakte. Ga er gewoon mee door. Maar dan nu in het echt, met bloemen van Fleurop. Deze campagne voor Moederdag appelleert aan het emotionele gevoel dat je als kind had en koppelt dit aan Fleurop. En haakt tevens in op de populariteit van kindertekeningen.

Media- en middelenstrategie

Het concept is doorvertaald in een zeer brede middelenmix. Zoals TV-commercials, interactieve pre-rolls, bannering, social media, PR, instore-materiaal van kindertekeningen en een activatie via een tekenwedstrijd. Hierin werden kinderen uitgedaagd om tekeningen van bloemen te maken voor hun moeder en te uploaden. Deze tekeningen waren deelbaar via diverse sociale kanalen. Degene met de mooiste tekening won een jaar lang gratis bloemen voor mama. De campagne greep zo perfect in elkaar en zorgde voor veel publiciteit.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen