Kinderen zien dingen anders 2011

Stichting Consument en Veiligheid (CenV) en Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) / Lemz

Nominatie 2011

Bekijk deze campagne op pagina 400 van het SAN Jaarboek 2011.

Adverteerder
Stichting Consument en Veiligheid (CenV) en Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA)
Titel
Veiligheidsvoorlichting
Bureau
Lemz
Account
Laura Bremerkamp
Copy
Chester de Vries
Art
Bram Tervoort
Strateeg
Mark Woerde
Opdrachtgever
Cees Meijer, Willemien Grootendorst (CenV) en Corine Zaagman-Doornbos (NVWA)
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Lemz
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Bewustzijn vergroten van het belang veilig om te gaan met huishoudchemicaliën en het lezen van het etiket.

Doelgroep

Ouders van kinderen onder de 5 jaar.

Strategie/Concept

Jaarlijks gebeuren er duizenden ongelukken met huishoudchemicaliën. Kinderen onder de 5 jaar vormen de grootste risicogroep. Waarom? Kinderen zien dingen anders. In de campagne laten we ouders kijken naar huishoudchemicaliën door de ogen van een kind.

Media- en middelenstrategie

We besloten dit jaar de impactvolle website uit de campagne van 2010 tastbaar te maken en zo dicht mogelijk naar de ouders toe te brengen. We maakten 400 zgn. lenticulars, speciale abri's die de ouders laten ervaren hoe kinderen de inhoud van een gootsteenkastje zien. Vanwege milieu en kosten hebben we de abri's een aantal keren verhangen, waardoor toch maximaal bereik werd gerealiseerd. 1600 kleine varianten van de lenticular zijn verspreid bij o.a. consultatiebureaus in NL. Deze werden zeer goed ontvangen. Resultaat: meer dan 30% van alle ouders is bereikt en let beter op het etiket (TNS NIPO).

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen