Kinderen scheiden niet

Kinderen scheiden niet

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
SIRE
Bureau
180 Amsterdam
Jaar
2011
Paginanummer
385

Winnaar 2011

Doelstelling

Doel van de campagne was om indringende aandacht op te eisen voor de schadelijke effecten van een scheiding voor de betrokken kinderen, en voor de oorzaken en de mogelijkheden om deze effecten te voorkomen/te beperken

Doelgroep

Ouders met (jonge) kinderen

Concept

Het concept maakt op indringend wijze duidelijk hoeveel invloed de woorden van scheidende ouders kunnen hebben op hun kinderen. Uitlatingen van ouders, ontleend aan de praktijk van - conflictueuze - scheidingen, worden als een tatoeage afgebeeld op het lichaam van een kind. Wat je zegt tijdens een scheiding kan een kind voor altijd tekenen.

Media- en middelenstrategie

De strategie laat zich het beste omschrijven als een estafettestrategie. Er is gekozen voor de introductie in alle dagbladen, vrij snel gevolgd door abri's. Hiermee stond de campagne. Vervolgens is er gekozen voor televisie om de campagne meer inhoud te gaan geven. Met tijdschriften zijn er accenten gelegd in relevante doelgroepsegmenten, zoals ouders met jonge kinderen.

Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken