KiKa Kerstballen

KiKa Kerstballen

Categorie
Retail
Adverteerder
TUINBRANCHE NEDERLAND
Bureau
GUC Agency
Jaar
2018
Paginanummer
350

Doelstelling

Ontwikkel voor Nederlandse tuincentra een landelijke activerende campagne in de laatste maand van 2018. De campagne moet de aandacht vestigen op het goede werk van de Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa) en een concreet bedrag voor KiKa ophalen. De campagne moet tevens benadrukken, dat de tuincentra in een periode van grote (kerst)omzetten, een bijdrage willen leveren aan het goede doel.

Doelgroep

Bezoekers van tuincentra.

Merkomschrijving

Tuinbranche Nederland is de brancheorganisatie voor ondernemers in de tuinbranche.

Concept

Vanaf 6 december 2018 zijn bij ruim 160 Nederlandse tuincentra KiKa Kerstballen te koop aangeboden. Met de aankoop van deze unieke kerstballen leveren consumenten samen met de tuincentra een bijdrage aan de strijd tegen kinderkanker. Vier kinderkankerpatiëntjes Femke, Judith, Roos en Vera vertaalden hun persoonlijke verhaal in tekeningen, die per kind als opdruk op de vier kerstballen staan.

Media- en middelenstrategie

De campagne werd nadrukkelijk ondersteund door Xandra Brood. Als KiKa-ambassadrice presenteerde zij de campagne-ondersteunende YouTube-filmpjes. Daarnaast actiecommunicatie via POS-materiaal, website, radiostoppers, PR en free publicity.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken