KiKa, Bedankcampagne

Kika / Publicis

award
Winnaar 2010

Bekijk deze campagne op pagina 382 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Kika
Titel
Fondsenwerving
Bureau
Publicis
Account
Derk Schneemann, Marcella van Holten-Beekman
Copy
Arnout Robbe
Art
Paul Wagemaker
Opdrachtgever
Rien Schimmel
Fotografie
Marius Roos
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Kika
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Publicis
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid winnaars

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Sympathie voor KiKa (Kinderen Kankervrij) en alle donateurs, vrijwilligers en betrokkenen bedanken voor hun gratis inzet en bijdrage.

Doelgroep

Alle mensen bedanken die een gratis bijdrage of donatie hebben geleverd aan KiKa

Strategie/Concept

Mede dankzij de inzet van de donateurs van KiKa kunnen kankerpatiëntjes weer naar huis waar ze hun sporen nalaten. Zodat we ze thuis met een gerust hart weer achter het behang zouden willen plakken. Met deze luchtige draai maken we zo'n emotioneel beladen onderwerp niet zwaarder dan het toch al is.

Media- en middelenstrategie

Inzet van gratis ter beschikking gestelde advertentieruimte in magazines en kranten. Daarnaast is de gehele campagne tot stand gekomen door gratis medewerking van alle betrokken partijen, omdat KiKa zodoende zijn fondsen aan onderzoek kan spenderen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen