Het gevecht om de switchende consument is groot. Per te winnen klant besteden de verzekeraars zelfs 571 euro. In oktober 2013 stond Ditzo in de startblokken om ook die groep switchers rechtstreeks te lijf te gaan, totdat een item in De Wereld Draait Door van prof. dr. René Bernards van het Antoni van Leeuwenhoek Ditzo wakker schudde. Want als je de zorg echt een warm hart toedraagt, kun je eigenlijk tot maar één conclusie komen: het geld dat Ditzo in reclame stopt is veel beter besteed als we het aan het baanbrekende kankeronderzoek van prof. dr. René Bernards geven. Daarom stelt Ditzo dit jaar 1 miljoen euro van haar marketingbudget ter beschikking aan de zorg en filmt samen met John de Wolf een indringende oproep voor Nederland. Om tegelijkertijd toch ook het businessdoel te halen, moeten we zorgen voor een strakke koppeling aan het merk Ditzo: voor elke view doneert Ditzo 1 euro voor kankeronderzoek, voor elke share 2 euro. Samen kijken we kanker de wereld uit.