Center Parcs en Eneco hechten veel belang aan écht groen engagement, ver van greenwashing. Een bijdrage aan bewustwording van kinderen hoort hierbij. Een activerend kidsevent met NGO partners als WNF, Missing Chapter Foundation en Nederland Schoon maakt dit engagement extra tastbaar. De focus van het event is drievoudig: experience (doen, beleven & leren), creëren en realiseren van de Klimaat Stellingen 2013 (12 aanbevelingen van kinderen voor een meer duurzame samenleving). De merken acteren hierbij als organisator, en niet primair als afzender. Een bewuste keuze voor authenticiteit en geloofwaardigheid. De Kids Climate Conference is de hero!
Dit met een interactieve aanpak waarbij kinderen gedurende een heel weekend door prominente Nederlanders (waaronder Laurentien van Oranje en Harm Edens) geïnspireerd worden rond drie thema's: Duurzame energie, Recycling en Voeding. Het doel is originele ideeën te bedenken voor typische milieuproblemen. Zo ontstaat een uniek resultaat: 12 originele aanbevelingen die officieel aan de Tweede Kamer en lokale burgemeesters overhandigd werden.