KFC goes chickenless

KFC goes chickenless

Categorie
Retail
Adverteerder
KFC
Bureau
Truus
Jaar
2020
Paginanummer
348

Nominatie 2020

Doelstelling

Ervoor zorgen dat fastfood gebruikers, van vegetariër tot vleeseter, de KFC chickenless chicken burger komen proberen, om zo de omzet weer te laten groeien.

Doelgroep

Fastfood gebruikers die open staan voor een vegetarisch product.

Merkomschrijving

KFC staat bekend om de famous finger lickin' good chicken. Vers en met liefde bereid door KFC koks, naar het originele recept uit 1939 van oprichter Colonel Harland Sanders.

Concept

Zelfs KFC doet mee aan de Nationale Week Zonder Vlees! Bij KFC hebben we het even niet over kip, want deze week laten ook wij het vlees achterwege. We lanceren daarom de Chickenless Chicken Burger voor iedereen die (wat vaker) vega wil eten.

Media- en middelenstrategie

Primaire kanaal is PR. We gebruiken de Nationale Week Zonder Vlees als basis voor de PR strategie met als bold move het eerste chickenless KFC restaurant ter wereld. Ondersteunend zetten we nationaal actiematige media in om snel bereik op te bouwen tijdens de week. In advertenties praten we niet meer over kip. Error 404: Chicken not found. Op de radio wordt de kip even weggepiept. Nu is KFC voor iedereen toegankelijk, ook als je niet van kip houdt!
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken