Keuzestress

FBTO / QiONLY

Bekijk deze campagne op pagina 166 van het SAN Jaarboek 2014.

Adverteerder
FBTO
Titel
FBTO Zorgverzekering
Bureau
QiONLY
Account
QiONLY
Copy
QiONLY
Art
QiONLY
Strateeg
QiONLY
Opdrachtgever
Ellen van Wezel, Saskia Tuil, Birgitta Damhuis, Marian Dekker
Film/Productiemaatschappij
State 31
Fotografie
Jeroen Horsthuis
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van FBTO
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van QiONLY
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening Financieel
Meer Dienstverlening Financieel inzendingen

Dienstverlening Financieel

Doelstelling

De merkrelevantie van FBTO m.b.t. zorg verhogen en zo 37.000 nieuwe verzekerden binnenhalen. Het resultaat: 56.000 nieuwe verzekerden (± 80% online afgesloten).

Doelgroep

Onafhankelijke en optimistische mensen (18 - 35 jr) die goed begrijpen dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun leven.

Strategie/Concept

Alle zorgverzekeraars voeren eind van het jaar campagne. Door hun onduidelijke verzekeringspakketten ontstaat keuzestress. In het concept volgen we een herkenbaar personage tijdens zijn keuzeproces. Hij komt erachter dat je bij FBTO kiest wat je nodig hebt qua basisdekking en aanvullende modules. Uniek bij FBTO is dat je ook later in het jaar je verzekering alsnog kunt aanvullen met extra modules. Flexibel!

Media- en middelenstrategie

Als e-commerce speler is FBTO online gestart met een video voor bestaande klanten, verspreid via e-DM en ingezet als pre-roll. Daarnaast online advertising op de diverse doelgroepen met voor hen relevante boodschappen. En televisiecommercials en een radiocommercial voor campagnebekendheid bij het grote publiek.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen