Kerstpakketten Campagne

TEMPO-TEAM / Capitola

Nominatie 2015

Bekijk deze campagne op pagina 148 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
TEMPO-TEAM
Titel
Uitzendbureau
Bureau
Capitola
Account
Michael Gude, Mandy van Wanrooij
Copy
Cees Dingler
Art
Jack Elder, David Robustelli
Strateeg
Cees Dingler
Opdrachtgever
Joost Heeroma, Merel Gorter en Marijke Visser
Film/Productiemaatschappij
Akula
Muziek
Martijn Fischer / Wisseloord Studio's
RTV-producer
Anet Beskers
Fotografie
Beeldschoon Studio
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van TEMPO-TEAM
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Capitola
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Tempo-Team positioneren als een dienstverlener die weet wat haar klanten beweegt en bezighoudt.

Doelgroep

Werkgevers en werknemers van Nederland.

Strategie/Concept

Uit ons onderzoek blijkt dat 71% van de werkgevers last heeft van kerst stress. Om deze harde werkers te hulp te schieten introduceerden wij het 'Kerstpakket voor Werkgevers'. Een grote doos met Tempo-Team medewerkers die een dag kwamen helpen met klussen, van inpakken tot lopende band werk. De actie werd ondersteund door het geluid van Martijn Fischer met het speciaal hiervoor geschreven nummer 'Voor mij geen kerstpakket'. Tegelijkertijd verrasten we werknemers die dit jaar geen kerstpakket hadden gekregen op de stations met de 'Kerstpakketten Roulette', waarbij ze alsnog een pakket mee naar huis konden nemen.

Cijfers:
Verrassingsfilms: ruim 1,5 mln videoviews
Nummer 'Voor mij geen kerstpakket: 240.000 videoviews.
Online bereik: 5,3 mln

Media- en middelenstrategie

De ingestoken richting staat garant voor mooie content. Daarom werd Facebook de basis van deze campagne. Op radio werd de campagne ondersteund door Edwin Evers die live verslag deed van het afleveren van de pakketten. Tijdens de 'Kerstpakketten Roulette' werd er live videoverslag gedaan via Facebook. Deze live-broadcasting werd naast de bestaande fanbases ook lokaal getarget, recht in de doelgroep om te activeren mee te spelen op een van de stations.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen