Kerstklaar op 6

Kerstklaar op 6

Categorie
Actualiteiten
Adverteerder
BOL.COM
Bureau
Talpa Network
Jaar
2020
Paginanummer
52

Nominatie 2020

Doelstelling

Zorg dat bol.com inspireert en top-of-mind is (specifiek het kerstassortiment) in aanloop naar de feestdagen

Doelgroep

Heel Nederland

Merkomschrijving

Bol.com is de winkel van ons allemaal

Concept

Je kunt in Nederland als A-merk je kerstcampagne pas starten als de Sint het land uit is. Maar data laat zien dat Nederlanders steeds vroeger, in november al, beginnen met kerst-inkopen en -inspiratie opdoen. Op basis van deze klantreis creëren we een nieuwe gewoonte: Kerstklaar op 6. Elke campagneweek krijgt z'n eigen thema; van spullen van zolder tot boom optuigen. Zo ontstaat er een relevante manier om te praten over Kerst voordat de Sint het land uit is.

Media- en middelenstrategie

Vanaf november een wisselende spot-campagne in combinatie met steeds nieuwe impulsen vanuit verschillende tv- en radioprogramma's. De spots eindigden altijd in de bol.com app. Talpa-programmamakers werden gebrieft met de thema's om door te voeren in-program bij Shownieuws, de 5 Uur Show, Lang Leve de Liefde, en radio-acties op Sky Radio Christmas Station en Radio 10. Met deze mix van spot, billboards en branded content waren we met z'n allen Kerstklaar op 6 december.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken