Kerstcampagne 2019

Kerstcampagne 2019

Categorie
Retail
Adverteerder
PLUS
Bureau
J. Walter Thompson Amsterdam
Jaar
2019
Paginanummer
297

Doelstelling

Lange termijn merkvoorkeur & korte termijn kerstomzet.

Doelgroep

Primaire, secundaire & tertiaire PLUS-klanten.

Merkomschrijving

PLUS' strategie is 'Goed eten. Voor iedereen, elke dag.' Oftewel, PLUS wil goed eten bereikbaar maken voor iedereen. Goed eten heeft voor PLUS 3 pijlers: het eten zelf (bv. smaak), hoe het eten tot stand komt (mvo: met respect voor mens, dier en planeet) en de sociale component van eten (Goed eten is samen eten).

Concept

Kerst draait om samen eten: de 3e pijler in de strategie. Uit onderzoek blijkt dat mensen stress ervaren met kerst - daarom was de activatie 'Proefkoken' een belangrijk onderdeel van onze campagne. Zodat mensen zonder stress samen van het diner kunnen genieten.

Media- en middelenstrategie

360 graden: TVC werd ingezet voor breed bereik en emotionele lading. Proefkoken kwam tot leven in een online videoformat en door een impactvolle branded content-samenwerking met RTL (Koffietijd, 5 Uur Live, RTL Boulevard en RTL Nieuws) en bekende foodinfluencers. Inspiratie en recepten op plus.nl en de socialkanalen, een magazine en een online decemberkalender. We haalden veel PR met een kerstdiner in het ziekenhuis voor ouders van kerstkindjes.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken