Ken je klant, soms is er meer aan de hand

Ken je klant, soms is er meer aan de hand

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
RABOBANK
Bureau
Kaliber
Jaar
2019
Paginanummer
90

Doelstelling

De Rabobank heeft een poortwachtersrol in het tegengaan van witwassen, fraude en het financieren van terrorisme. Customer Due Diligence (CDD) is een topprioriteit geworden: in 2019 moeten er 400 nieuwe analisten geworven worden.

Doelgroep

Ervaren CDD-analisten zijn zeer schaars en lastig in beweging te krijgen. Vandaar de keuze om de campagne op zij-instromers met een nieuwsgierig, onderzoekend karakter en een groot verantwoordelijkheidsgevoel te richten. Mensen met analytische vaardigheden die werkzaam zijn in andere vakgebieden die we vervolgens intern opleiden.

Merkomschrijving

De Rabobank is een coöperatieve bank, een bank voor en door klanten. In onze Employer Value Proposition (EVP) spreken we mensen aan op hun vermogen en ambitie om zichzelf, de Rabobank en de wereld een beetje beter te maken: Growing a better world together.

Concept

De campagne zet opmerkelijke casuïstiek in alsof je een spannend verhaal aan het lezen bent. Jij bent de hoofdpersoon die de juiste analyse moet maken en beslissing moet nemen. "Ken je klant, soms er is meer aan de hand... It's your call".

Door deze call voor te leggen, dagen we de doelgroep uit tot het nemen van verantwoordelijkheid. We triggeren de onderzoeks-mindset en hun beoordelingsvermogen, we geven een inkijk in het dagelijkse werk van een CDD-analist. De keuzes waar ze straks voor komen te staan, ervaren ze al in de uitingen. CDD wordt zo (in plaats van een taak) als een specialistisch vakgebied gepositioneerd.

Media- en middelenstrategie

Media:
Om de doelgroep te bereiken is online & mobile display, social video, SEA en job marketing ingezet. Aangevuld met een PR-strategie gericht op vakgerelateerde media. SEA is ingezet op niche zoektermen die analisten veelvuldig gebruiken bij hun openbare bronnen onderzoek.

Middelen:
In de awareness fase staat de opvallende casuïstiek centraal, gepresenteerd op een voor het vakgebied verfrissende, niet bancaire manier. Op de campagnepagina "de Witwasstraat" zijn interactieve dossiers een laagdrempelige manier om de breedte van de casuïstiek en het vakgebied te ontdekken. In de vervolgfase geven testimonials het vakgebied een gezicht en inhoudelijke verdieping. De USP's van CDD bij de Rabobank en concrete vacatures zorgen voor de laatste stap naar sollicitatie.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken