KATJA

KATJA

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
GOUDENGIDS
Bureau
Van Walbeek Etcetera, Van Wanten Etcetera, Creative Venue
Jaar
2005
Paginanummer
278

Nominatie 2005

Doelstelling

Consumenten: attenderen op zoekmogelijkheden Gouden Gids en positioneren als beste zoekmedium in oriëntatiefase. Doel gebruikstoename Gouden Gids Boek en Internet. Adverteerders: attenderen op effectiviteit Gouden Gids. Doel grotere advertentie-verkoop.

Doelgroep

Consumenten en Adverteerders.

Concept

Gouden Gids werd geconfronteerd met toenemende concurrentie van De Telefoongids en Google (zoekmachines). Ook hadden adverteerders het idee dat adverteren in Gouden Gids niet voldoende opleverde. Om de autoriteit van Gouden Gids maximaal onder de aandacht te brengen en gebruik te stimuleren, is een volledig geïntegreerd concept ontwikkeld met Katja Schuurman in de hoofdrol. Consumenten konden zelf de nieuwe, uitgebreide zoekmogelijkheden ervaren, met een speciaal radio-/internetspel dat traffic naar de site genereert: ‘Winnen met Katja’. Vind het bedrijf van de dag op goudengids.nl en win. Niet gewonnen, niet getreurd. Download Virtuele Katja, een desktop-screenmate, die de gebruiksmogelijkheden van Gouden Gids op relevante en TITEL KATJA 279 GEÏNTEGREERDE C O M M U N I C AT I E Canvas actie sympathieke manier binnen handbereik brengt. Centraal in de adverteerderscampagne staat www.extra-klanten-calculator.nl. Als ultiem bewijs voor het rendement kunnen adverteerders hier voor hun productcategorie exact berekenen hoeveel extra klanten een advertentie in Gouden Gids oplevert.

Media- en middelenstrategie

Consumenten: Twee verschillende tv-commercials – Verbouwing en Bedrijfsuitje – ondersteunden de naamsbekendheid en relevante gebruiksmomenten. Dagelijks wisselende radiocommercials met spelelement : ‘Winnen met Katja’. Online: pop-ups op goudengids.nl die direct aangeven of je wel of niet hebt gewonnen. Virtuele ondersteuning door de Katja-screenmate (Virtuele Katja) en PR-offensief. Adverteerders: Regionale, massamediale DM-campagne tijdens de verkoopperiode in grotere regio’s (Den Haag, Amsterdam, Utrecht en Rotterdam), met o.a. een Giant GPS Moving Billboard en gepersonaliseerde abri’s. Het campagnethema werd ook doorgevoerd in alle salesondersteunende materialen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken