Gouden Gids werd geconfronteerd met toenemende concurrentie van De Telefoongids en Google (zoekmachines). Ook hadden adverteerders het idee dat adverteren in Gouden Gids niet voldoende opleverde. Om de autoriteit van Gouden Gids maximaal onder de aandacht te brengen en gebruik te stimuleren, is een volledig geïntegreerd concept ontwikkeld met Katja Schuurman in de hoofdrol. Consumenten konden zelf de nieuwe, uitgebreide zoekmogelijkheden ervaren, met een speciaal radio-/internetspel dat traffic naar de site genereert: ‘Winnen met Katja’. Vind het bedrijf van de dag op goudengids.nl en win. Niet gewonnen, niet getreurd. Download Virtuele Katja, een desktop-screenmate, die de gebruiksmogelijkheden van Gouden Gids op relevante en TITEL KATJA 279 GEÏNTEGREERDE C O M M U N I C AT I E Canvas actie sympathieke manier binnen handbereik brengt. Centraal in de adverteerderscampagne staat www.extra-klanten-calculator.nl. Als ultiem bewijs voor het rendement kunnen adverteerders hier voor hun productcategorie exact berekenen hoeveel extra klanten een advertentie in Gouden Gids oplevert.