KATJA

GOUDENGIDS / Van Walbeek Etcetera, Van Wanten Etcetera, Creative Venue

Nominatie 2005

Bekijk deze campagne op pagina 278 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
GOUDENGIDS
Titel
Gouden Gids Boek en Gouden Gids Internet
Bureau
Van Walbeek Etcetera, Van Wanten Etcetera, Creative Venue
Account
Dick van der Lecq, Helma Verstoep, Mariska Reymers
Copy
Van Walbeek Etcetera, Antoine Houtsma, Van Walbeek Etcetera, Bart Oostindie
Art
Van Wanten Etcetera, Maarten Reynen
Strateeg
Frank Huiberts
Opdrachtgever
HARRY MICHELS, RICHARD FLIPSE
Film/Productiemaatschappij
Czar, AVP
Editor
Chiel Muller
Muziek
Sizzer Music & Sound
RTV-producer
Lucia Dondorp
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van GOUDENGIDS
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Consumenten: attenderen op zoekmogelijkheden Gouden Gids en positioneren als beste zoekmedium in oriëntatiefase. Doel gebruikstoename Gouden Gids Boek en Internet. Adverteerders: attenderen op effectiviteit Gouden Gids. Doel grotere advertentie-verkoop.

Doelgroep

Consumenten en Adverteerders.

Strategie/Concept

Gouden Gids werd geconfronteerd met toenemende concurrentie van De Telefoongids en Google (zoekmachines). Ook hadden adverteerders het idee dat adverteren in Gouden Gids niet voldoende opleverde. Om de autoriteit van Gouden Gids maximaal onder de aandacht te brengen en gebruik te stimuleren, is een volledig geïntegreerd concept ontwikkeld met Katja Schuurman in de hoofdrol. Consumenten konden zelf de nieuwe, uitgebreide zoekmogelijkheden ervaren, met een speciaal radio-/internetspel dat traffic naar de site genereert: ‘Winnen met Katja’. Vind het bedrijf van de dag op goudengids.nl en win. Niet gewonnen, niet getreurd. Download Virtuele Katja, een desktop-screenmate, die de gebruiksmogelijkheden van Gouden Gids op relevante en TITEL KATJA 279 GEÏNTEGREERDE C O M M U N I C AT I E Canvas actie sympathieke manier binnen handbereik brengt. Centraal in de adverteerderscampagne staat www.extra-klanten-calculator.nl. Als ultiem bewijs voor het rendement kunnen adverteerders hier voor hun productcategorie exact berekenen hoeveel extra klanten een advertentie in Gouden Gids oplevert.

Media- en middelenstrategie

Consumenten: Twee verschillende tv-commercials – Verbouwing en Bedrijfsuitje – ondersteunden de naamsbekendheid en relevante gebruiksmomenten. Dagelijks wisselende radiocommercials met spelelement : ‘Winnen met Katja’. Online: pop-ups op goudengids.nl die direct aangeven of je wel of niet hebt gewonnen. Virtuele ondersteuning door de Katja-screenmate (Virtuele Katja) en PR-offensief. Adverteerders: Regionale, massamediale DM-campagne tijdens de verkoopperiode in grotere regio’s (Den Haag, Amsterdam, Utrecht en Rotterdam), met o.a. een Giant GPS Moving Billboard en gepersonaliseerde abri’s. Het campagnethema werd ook doorgevoerd in alle salesondersteunende materialen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen