Karwei, de bouwmarkt met smaak.

Karwei, de bouwmarkt met smaak.

Categorie
Retail
Adverteerder
KARWEI
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2020
Paginanummer
346

Doelstelling

Het herpositioneren van het Karwei merk. Het verschuiven van een traditionele bouwmarkt naar de bouwmarkt met smaak. Karwei is er dus voor én klussen én inrichten. Dat is een unieke positie. De herpositionering en bijbehorende campagne moeten helpen om merkbekendheid en merkvoorkeur te vergroten.

Doelgroep

Karwei is er voor iedereen die gelukkig wordt van het wonen in een mooi huis en daar ook zelf de handen voor uit de mouwen wilt steken. Kortom, Karwei gelooft dat iedereen een mooi huis verdient.

Merkomschrijving

Karwei, de bouwmarkt met smaak. Karwei is de enige bouwmarktformule die álles in huis heeft om je huis naar jouw smaak mooi te maken. Wat je budget ook is. Want bij Karwei kan je terecht voor klussen én inrichten, zodat je jouw huis kan aanpassen, aankleden en afstylen. Zo maakt Karwei mooi wonen voor iedereen toegankelijk.

Concept

Het concept van Karwei draait om mooi wonen in je eigen thuis. Waarom willen we dat zo graag? Omdat mooi wonen veel meer is dan een plaatje, het is een gevoel. Ons huis zit vol emoties. Als we mooi wonen, voelen we ons beter. Ons huis is een reflectie van onszelf. Het is de plek waar we na een lange dag het meest naar verlangen. Waar we weten dat alles weer goedkomt. En we net iets te laat opblijven. Het is de plek die onze kinderen altijd zullen onthouden. Het is de enige plek op aarde waar we ons werkelijk thuis voelen. En hoe meer we voor ons huis zorgen, hoe meer het voor ons zorgt. Hoe meer ons huis een thuis wordt.

Media- en middelenstrategie

Touch: De tv-commercial raakt de doelgroep met de mogelijkheid om van je huis een thuis te maken en sluit af met toegankelijke producten. De essentie van de strategie was grote herkenbaarheid, met passende boodschappen in diverse fases. Tell: De digital content inspireert de doelgroep met alles waarmee je van je huis een thuis maakt, aangevuld met de relevante producten. Sell: De tag-on's, radiocommercials en digital retargetting zet de doelgroep aan Karwei fysiek óf online te bezoeken om van hun huis een thuis te maken. En als je door een pandemie aan huis gebonden bent, dan is daar een thuis van maken nog nooit zo relevant geweest!
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken